• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دزدانی که لقب سیاسی گرفتند

در این عصر گستردۀ دانش و معرفت جامعۀ افغانستان با چهل سال تجارب گوناگون و برآمدن از کوره های آتشین روزگار و شناخت دقیق دوست و دشمن داخلی و خارجی، چرا مادر دهر فرزندی و یا فرزندان دیگری در این ظلمتکدۀ دهشت و استبداد به دنیا نمی آورد که صفحه گردانان تأریخ بوده سقف بشگافند و طرح نو برانگیزند. تا اعمال، کردارنیک و شخصیت پاکیزۀ شان جلوه گاه رخ زیبا، دل پسند و با صفای آدمیت، صلح و آرامش می بود، با کسب اعتماد و نفوذ مشروع و قانونی میان جامعه، نه یک قوم، به فرهنگ جنگ، ستیز، خون ریختن، ویران ساختن و آتش بر افروختن پایان می بخشیدند.

با تعقل، خرد، تدبیر، حکمت و مساعی بشر دوستانه دسایس دشمنان را خنثی نموده عداوت ها، خصومت ها، نفرت ها و جدایی ها را می زدودند و نسج از هم گسیختۀ وحدت ملی را وصله می زدند. چنان مشعل معرفت و آگاهی بر می افروختند که مردم گم کرده راه در پهنای درخشش روشنایی صداقت و راستی رسیدن به سر منزل مقصود را با دست به دست هم دگر دادن، رفیق شفیق هم سفر بودن و هم دگر پذیریفتن راه خود را در یکی بودن و یک جا بودن پیدا می کردند.

امروز برای رهایی ملت از این حالت سخت بحرانی و قهقرایی این وطن نیاز مبرم به پا خیزی چنین فرزندانِ برخاسته از بطن جامعه دارد که به اتحاد و هم بستگی مردم از صدق دل با احساسات محکم و ناشکن ایمان داشته باشند. اول خود بدانند و معتقد باشند، که این درز های عمیق تفرقه و جدایی زمینۀ ساز ضربات شدید درهم شکنندۀ تبر دشمنان و آرزو مندان بربادی افغانستان است، تا با دانش، فهم و وشیوه های صادقانه بیان، اعمال و کردار نیک مردم را در فهم و درک این خطر بزرگ تدریس و تنویر نمایند. چرا چنین رهبران و زعمایی تبارز نکرده و نمی کند.

به شما اطمینان می دهم که اگر واقعاً اشخاصی با چنین اوصاف و خصایل ملی و انسانی با عزم متین، صادقانۀ تحقق بخشیدن آرمان های مردم برای برخوردار بودن از یک زندگی آبرومندانه، با عزت، کرامت، مطمئن بدون خوف و هراس در جامعه سر بلند کنند. اکثریت قاطع مردم با کمال احترام و حق شناسی پهلوی شان ایستاده و از ایشان به نام خواهر و یا برادر افغان پشتیبانی و حمایت می کنند، البته بدون اندک ترین توجه به قومیت و تبار شان.

متأسفانه از چهل سال بدین سو این ملت در اسارت مشت شناخته شده بوده "بر علاوۀ تعدادی اضافی بعد از سال 2001 " که سوابق شان شامل قتل عام، غارت و سرقت های دارایی عامه، فساد پیشگی و فساد گستری، تجاوزات صریح بر مال، جان، شرف و ناموس مردم و حمایت از منافع کشور های بزرگ و ممالک منطقه است، که بازهم لقب سیاسیون مطرح برای شان اعطا و با سرنوشت این وطن بی باکانه بازی نموده و در راه نجات مردم از این فلاکت و تیره روزی بصورت علنی موانع می آفرینند.

اگر ما اسرار این رموز کشف کرده دانش و شهامت شکست این طلسم دریافتیم، زنجیر های اسارت را درهم خواهیم شکست و وطن خود را از سیه چاه ظلم، ستم، دهشت و بربریت رهایی خواهیم بخشید.

  پربازدید ترین