• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار نمایندگان مهاجرین افغانستانی مقیم استان اصفهان با مدیر کل امور اتباع استانداری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

دیدار نمایندگان مهاجرین افغانستانی مقیم استان اصفهان با مدیر کل امور اتباع استانداری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان؛ جمعی از مسئولین و نمایندگان تشکلهای اجتماعی و فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم استان اصفهان، روز دوشنبه 21 دلو/بهمن ماه 1398 با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان در محل سالن جلسات این اداره کل دیدار نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رضوانی به نمایندگی از حاضرین ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به جامعه مهاجرین، تقدیر نمود.

سپس مهندس سلیمانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با تشکر از حاضرین و گرامی داشت ایام الله دهه فجر، به تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی پرداخت و بر حفظ وحدت در بین مسلمین تاکید نمود.
مهندس سلیمانی از همکاری های جامعه مهاجرین در طول سال جاری که در مسائل و مشکلات مختلفی همچون سیل و زلزله، علیرغم مشکلات اقتصادی، در کنار مردم ایران بودند، و همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی، قدردانی و تشکر نمود و این همدلی و نوع دوستی را فارغ از هرگونه مرز و نژاد و ملیت در خور تحسین و ستایش دانست.

در ادامه جلسه سوالاتی از سوی نمایندگان جامعه مهاجرین مطرح و پاسخ های لازم به شرح ذیل ارائه گردید و بر لزوم ادامه خدمات رسانی و پیگیری و رفع مشکلات مربوط به جامعه پناهندگان استان تاکید شد:

خروج و مراجعت اتباع دارای کارت #آمایش به افغانستان
خروج و مراجعت اتباع دارای کارت #آمایش به افغانستان، بر اساس دستورالعمل ها، فقط با اخذ گذرنامه سفید از سفارت و یا کنسولگری افغانستان و سپس از طریق دفاتر خدمات اتباع خارجی و طی مراحل قانونی، امکان پذیر می باشد. افزایش مدت اقامت در افغانستان در دست پیگیری و رایزنی می باشد.

صدور #گواهینامه به اتباع دارای کارت #آمایش
 صدور معرفینامه به پلیس مهاجرت جهت طی مراحل قانونی اخذ #گواهینامه اتباع دارای کارت #آمایش، به شرط ارایه نامه از بهزیستی(خانواده های دارای عضو معلول)، در حال انجام می باشد و جهت صدور #گواهینامه برای دیگر اقشار اتباع دارای کارت #آمایش، اداره اتباع در حال پیگیری می باشد .

گذرنامه های طرح خانواری
جهت تمدید اعتبار روادید اتباع دارای گذرنامه طرح خانواری، بر اساس توافق با سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، نیاز به همکاری سفارت می باشد که تا حالا جوابی از طرف سفارت دریافت نشده است. برای تحصیل دانش اموزان این خانوارها همکاری های لازم صورت گرفته است اما با توجه به عدم اعتبار روادید در گذرنامه، این گروه، مشکلات عدیده ای در انجام امور اداری و حتی تردد دارند.

#آمایش15
تلاش بر این است که کارت های #آمایش15 قبل اتمام اعتبار کارت امایش14 (1399/03/31)، صادر گردد تا مهاجرین در انجام امور مختلف اداری دچار مشکل نشوند .

واگذاری صدور برگ تردد مسافرتی به دفاتر خدمات اتباع خارجی
جهت سهولت مهاجرین؛صدور برگ تردد مسافرتی از اول بهمن ماه سال جاری به دفاتر خدمات اتباع خارجی واگذار شده است البته در اجرای آن مشکلات وجود دارد که در آینده مرتفع خواهد شد.

صدور کارت کار به اتباع دارای اقامت با گذرنامه در دفاتر خدمات اتباع خارجی
اتباع دارای گذرنامه با اقامت معتبر می توانند جهت اخذ کارت کار به دفاتر خدمات اتباع خارجی مراجعه نمایند.

#سرشماری اتباع #فاقدمدرک
 اخباری با عنوان “شروع ثبت نام اتباع #غیرمجاز و #فاقدمدرک افغانستانی” در فضای مجازی نشر شده که باعث گردیده است مهاجرین مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار بگیرد.
مدیر کل امور اتباع اصفهان ضمن تکذیب این شایعات به مهاجرین توصیه کردند که اخبار و اطلاعیه های مربوط به مهاجرین را از سایت این اداره کل پیگیری نمایند.

تعین تکلیف افراد #سرشماری شده

جهت ساماندهی و تعین تکلیف اتباعی گه در سال های گذشته سرشماری شده اند، نیاز به همکاری سفارت افغانستان می باشد که تا حالا جواب مثبتی از انها دریافت نشده است.

  پربازدید ترین