• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کارمندان تنقیص شدۀ نفت و گاز شمال: درِ ارگ و وزارت معادن و پترولیم را می بندیم

کارمندان تنقیص شدۀ نفت و گاز شمال: درِ ارگ و وزارت معادن و پترولیم را می بندیم

کارمندان تنقیص‌شدۀ آمریت سروی خدمات تخنیکی نفت و گاز شمال هشدار می‌دهند در صورتی‌‌که حکومت به خواست آنان توجه نکند، درِ ارگ ریاست جمهوری و وزارت معادن و پترولیم را می‌بندند.

آنان که امروز (شنبه، 26 دلو/بهمن) در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان راهپمیایی کرده‌اند، هشدار می‌دهند که اگر به خواست‌های‌شان رسیده‌گی نشود در برابر دولت می‌ایستند و دست به هر کاری می‌زنند تا خواست‌های‌شان برآورده شود.

صدهاتن از هواداران حزب جنبش ملی در جوزجان نیز با این معترضا همراه‌ شده‌‌اند.

به تازه‌گی بیش از 400 ‌کارمند آمریت سروی خدمات تخنیکی نفت و گاز شمال از سوی وزارت معادن و پترولیم اضافه‌بست شده‌اند.

در بهار ام‌سال نیز وزارت معادن و پترولیم 110 بست آمریت سروی خدمات تخنیکی نفت و گاز شمال در ولایت جوزجان را کم کرد.

کارمندان این اداره می‌گویند، در حالی‌که اعتراضات‌شان وارد هشتمین روز شده، اما هنوز حکومت مرکزی در این زمینه هیچ‌توجهی نکرده است.

نبی، یکی از کارمندان این اداره می‌گوید، اگر به خواست‌های‌شان رسیده‌گی نشود دست به خشونت می‌زنند و درِ تمامی اداره‌های دولتی را در شهر شبرغان نیز می‌بندند.

اما عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که در حال حاضر روی یک راهکار، کار می‌کنند تا با پیداکردن یک راه‌حل مناسب به مشکلات کارمندان آمریت سروی خدمات تخنیکی نفت و گاز شمال، نقطۀ پایان بگذارند.

گفتنی‌ست که صدها کارمند اضافه‌بست شدۀ این آمریت در جوزجان، هفتۀ گذشته در اعتراض به تنقیص بست‌های‌شان دست به راه‌پیمایی اعتراضی زدند و درب ساختمان ولایت را بستند.

آنان هشدار داده بودند که اگر وزارت معادن و پترولیم در بارۀ سرنوشت بست‌های تنقیص‌شدۀ 404 کارمند این اداره تصمیم نگیرد، تمامی تأسیسات و معادن را رها می‌کنند و مسئولیت پیامد آن به دوش حکومت خواهد بود.

  پربازدید ترین