• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار رئیس جمهور غنی با رئیس مجلس نمایندگان امریکا

 دیدار رئیس جمهور غنی با رئیس مجلس نمایندگان امریکا

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور شام روز گذشته در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با خانم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و شماری از اعضای آن مجلس، دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در بیانیه ای گفته است که در این دیدار در رابطه به مسایل امنیتی، روند صلح و دیدگاه رئیس جمهور در این خصوص، مبارزه افغانستان با گروه های تروریستی و مواد مخدر صحبت شد و از تروریزم به عنوان تهدید مشترک برای منطقه و متحدین افغانستان یاد گردید.

رئیس جمهور در خصوص برنامه های اقتصادی حکومت و سوالات سناتوران در زمینۀ کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان و چگونگی تغییر وضعیت منطقه و افغانستان پس از آن، پاسخ ارائه کرده، گفت که امروز 94 در صد عملیات ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به پیش برده می شود و نیروهای ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خویش دفاع نمایند.

رئیس جمهور غنی در مورد پروسه صلح، گفت که باید فرصت ها و تهدیدات به گونۀ دقیق ارزیابی شود و حکومت افغانستان این اراده، تدبیر و توانایی را دارد که فرصت ها را به گونه درست بخاطر رسیدن به صلح پایدار، تحلیل کند.

در این دیدار، روی تحکیم منافع افغانستان و امریکا نیز صحبت شد و رئیس جمهور غنی گفت که ما هنوز هم در میان مدت و درازمدت با خطرات مشترک مواجه هستیم و باید با این تهدیدات به گونه مشترک مبارزه صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی و هیات کانگرس امریکا در زمینۀ قاچاق مواد مخدر نیز صحبت کردند و رئیس جمهور در این خصوص گفت که طالبان هنوز هم در قاچاق مواد مخدر دخیل می باشند.

وی در اخیر صحبت هایش، گفت که هنوز ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با تروریزم نبوده ایم و پناهگاه های طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود.

  پربازدید ترین