• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مولانا عبدالله عضو کمیسیون مستقل انتخابات فیصله این کمیسیون درباره نتیجه نهایی انتخابات را غیرقانونی خواند

مولانا عبدالله عضو کمیسیون مستقل انتخابات فیصله این کمیسیون درباره نتیجه نهایی انتخابات را غیرقانونی خواند

مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات که مخالف اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری بود، گفته است که اعلام این نتیجه خلاف قانون اساسی، طرزالعمل‌ها و قانون انتخابات بوده است.

او متن فیصله‌نامه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات را در صفحه‌ی فیس‌بوکش همه‌گانی کرده است. مولانا عبدالله در مورد دلایل مخالفتش با فیصله کمیسیون مستقل انتخابات در این فیصله‌نامه، نوشته است: «از این که در پروسه تفتیش و بازشماری خلاف لایحه و طرزالعمل مربوط عمل شد، فلهذا این فیصله خلاف ماده 61 قانون اساسی، خلاف ماده 45 قانون انتخابات و خلاف ماده 19 قانون تعدیل انتخابات می‌باشد.»

او گفته است که در یک‌سال کاری به عنوان کمیشنر هر تصمیمی را که گرفته است، با توجه به سوگند آغاز کار، قوانین نافذ، بی‌طرفی، استقلالیت، عدالت و انصاف بوده است. مولانامحمد عبدالله پیش از این نیز با برخی از فیصله‌های کمیسیون مستقل انتخابات مخالفت کرده بود.

ساعتی پیش  محمد اشرف غنی با کسب 50.64 درصد آراء، برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

پیش از اعلام نتایج فضل‌احمد معنوی، عضو ارشد دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبر داکتر داکتر عبدالله عبدالله، با انتشار توییتی خروج این دستۀ انتخاباتی از روند انتخابات را اعلام کرد.
 
معنوی نوشته است که پس از این، نهادی به نام کمیسیون در نزد آنان مشروعیت ندارد. آقای معنوی دلیل خروج شان را« اظهر من الشمس» خوانده است.

با این حال حوا نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات لحظاتی پیش طی کنفرانس مطبوعاتی گفت که محمد اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رأی یعنی 50.64 درصد آراء به عنوان رئیس جمهور آینده افغانستان اعلام کرد.

  پربازدید ترین