• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حزب جمعیت اسلامی با انتشار بیانیه ای عبدالله عبدالله را پیروز انتخابات ریاست جمهوری دانست

حزب جمعیت اسلامی با انتشار بیانیه ای عبدالله عبدالله را پیروز انتخابات ریاست جمهوری دانست

حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفته است که تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر داکتر عبدالله عبدالله پیروز انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان است و از عبدالله حمایت همه جانبه خواهد کرد.

در اعلامیه این حزب آمده است که "این پیروزی، در حقیقت، بازتاب اراده مردم در راستای مردم سالاری بوده و اعلام پیروزی تیم ثبات و همگرایی، تلاش تقلب‌کاران برای کودتای نرم علیه اراده جمعی مردم افغانستان را در آغاز خنثی نمود".

جمعیت گفته است "مردم آرزو دارند که داکتر عبدالله عبدالله به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، در راستای به کرسی نشاندن اراده جمعی مردم و اعمال حاکمیت ملی مطابق مفاد بند اول ماده 60 و ماده‌های 63 و 64 قانون اساسی از طریق تشکیل دولت منتخب مردمی، گام بردارد.

جمعیت اسلامی تأکید کرده که حکومت منتخب مردمی، اقدامات لازم حقوقی را علیه آنچه که این حزب "مفسدانی که در جعل و تقلب اراده مردم دست داشته"، خوانده، از مجرای نهادهای عدلی و قضایی روی دست گیرد.

این اعلامیه ها در حالی مطرح می شود که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، عصر روز گذشته محمد اشرف غنی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری که در ششم میزان سال جاری برگزار شده بود، اعلام کرد.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و رقیب انتخاباتی آقای غنی در واکنش به این اعلام نتایج از سوی کمیسیون انتخابات، آن را غیرقانونی خواند و گفت تیم او دولت دیگری تشکیل خواهد داد.‎

کمیسیون انتخابات روز گذشته اعلام کرد که اشرف غنی با کسب 50 اعشار 64 درصد از آرا برنده انتخابات است. آقای غنی 923 هزار 592 رای از مجموع یک میلیون 823 هزار و 48 رای معتبر را برده است.

همچنین این کمیسیون شمار آرای آقای عبدالله را 720 و 841 رای معادل 39 اعشار 52 درصد از کل آرا اعلام کرد.

  پربازدید ترین