• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داکتر عبدالله به موضع گیری اتحادیه اروپا به غنی، اعتراض کرد

داکتر عبدالله به موضع گیری اتحادیه اروپا به غنی، اعتراض کرد

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور در پیوند به موضع‌گیری جوزپ بوررل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، یک نامه اعتراضی نوشته است.

آقای عبدالله در صفحه فیس‌بوک خود در این نامۀ "اعتراضی" این اقدام جوزف بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را "موضع‌گیری غیر اصولی از تقلب انتخاباتی در افغانستان و چشم‌پوشی از اصول این اتحادیه در دفاع از مردم‌سالاری و شفافیت انتخابات در افغانستان" خوانده است.

در این نامه آمده است که متاسفانه کمیسیون های انتخاباتی افغانستان بر اثر تهدید و تطمیع توسط یک تیم مشخص ، در مغایرت با تمام قوانین و طرزالعمل های انتخاباتی  و اصول پروسه مردم سالاری، یک کاندید را متکی بر آرای تقلبی پیروز انتخابات اعلام کرد که این نتیجه از سوی مردم افغانستان مورد قبول قرار نگرفت.
 
اشرف غنی دیشب اعلام کرد که آقای بوریل ناوقت روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری را به رئیس جمهور غنی تبریک گفته و از تعهد وی برای تشکیل یک حکومت "فراگیر" که ممثل همه مردم افغانستان باشد، استقبال کرده‌ بود.

پس از آن رولند کوبیا نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: در گفتگوی تلفنی فقط درباره نتایج انتخابات صحبت شده و بیانیه ای از طرف این اتحادیه در این خصوص منتشر می شود.

  پربازدید ترین