• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

موج بی سابقه آنفلوانزا در آمریکا/ تلفات بالای کودکان، متخصصان این کشور را سردرگم کرده است

 موج بی سابقه آنفلوانزا در آمریکا/ تلفات بالای کودکان، متخصصان این کشور را سردرگم کرده است

در شرایطی که توجه رسانه‌ها و مردم در سراسر جهان به اخبار کروناویروس معطوف شده، شیوع بی‌سابقه آنفلوانزا در آمریکا و تلفات بالای کودکان، متخصصان این کشور را سردرگم کرده است.

بنابر گزارش تارنمای سی ان ان، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا دیروز (2 حوت) خبر داد که در جریان این فصل شیوع آنفلوآنزای نوع بی تاکنون 105 کودک جان باخته اند که این آمار از سال 2004 میلادی تاکنون (به استثناء شیوع جهانی سال 2009) بی سابقه بوده است.

به گفته مرکز مزبور، در شیوع امسال آنفلوآنزا، تعداد بیماران کودک و بزرگسال به نحوی غیر عادی بیش از سالمندان بوده و برای نخستین بار در 25 سال گذشته این نوع ویروس، زودهنگام و وسیع در آمریکا شایع شده است.

متخصصان با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون، هنوز به علت تغییر زمانی شیوع امسال پی نبرده و با توجه به قدرت کنونی آن، احتمال می دهند که شیوع آن تا اوائل بهار نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آنفلوآنزا عفونت تنفسی واگیرداریست که ویروس آنفلوآنزا در بینی، گلو و گاهی هم ریه ایجاد می‌کند. این بیماری شروعی ناگهانی دارد و می‌تواند بیماری خفیف یا شدید با علائمی مانند تب، گلودرد، بدن‌درد، خستگی، سردرد، آبریزش و زکام، بی‌اشتهایی، سرفه، دل درد و گاهی تهوع و استفراغ همراه باشد.

  پربازدید ترین