• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه 6 ماده ای سیاسیون کشور: نتیجه انتخابات را نمی پذیریم؛ دولت فراگیر تشکیل شود

بیانیه 6 ماده ای سیاسیون کشور: نتیجه انتخابات را نمی پذیریم؛ دولت فراگیر تشکیل شود

شماری از سیاسیون برجسته کشورمان در دیدار با رهبر تیم «ثبات و همگرایی» تاکید کردند که نتیجه انتخابات را قبول نمی‌کنند و خواستار تشکیل دولت فراگیر شدند.

پس از دیدار شماری از رهبران احزاب و شخصیت‌های برجسته سیاسی کشور با «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» طرف‌ها با تقلبی خواندن نتیجه انتخابات تصریح کردند که برای برون رفت از بحران کنونی باید دولتی فراگیر ایجاد شود.

عبدالله عبدالله، حامد کرزی، محمد محقق، کریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، باتور دوستم  و صلاح‌الدین ربانی پس از این نشست در بیانیه‌ای مشترک نوشتند که بیانیه 6 ماده‌ای احزاب و شخصیت‌های سیاسی مذکور به شرح ذیل است:

1- اعلام نتیجه انتخابات که بر اساس روند غیرمشروع و در تناقض آشکار با قانون اساسی کشور بنا یافته، بدون شک موجب تعمیق و گسترش بیشتر بحران می‌شود، بنابراین ملت شریف افغانستان آن را قبول نمی‌کند.

2- بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر معتقد به روند صلح که متبلور اجماع سیاسی مردم افغانستان بوده و همکار روند جاری صلح باشد تأکید جدی صورت گرفت.

3- برای جلوگیری از تشدید بحران و صدمه رسیدن به روند صلح، با در نظرداشت حساسیت اوضاع کشور، از کشورهای دوست در منطقه و جهان تقاضا می‌گردد تا نتیجه برخاسته از تقلب را حمایت نکنند.

4- صلح ضرورت حیاتی مردم افغاستان عنوان شد و بر اتحاد و هماهنگی همه سیاسیون کشور جهت به نتیجه رساندن آن از طریق مذاکرات بین‌الافغانی تأکید صورت گرفت.

5- از عملی‌شدن هفته کاهش خشونت و مشخص‌ شدن تاریخ امضای توافقنامه صلح میان  آمریکا و طالبان حمایت صورت گرفت. توقع داریم که این اقدامات منجر به مذاکرات بین‌الافغانی، آتش بس و صلح پایدار در کشور شود.

6- اجماع سیاسی به وجود آمده را اقدام ملی برای آغاز یک کوشش فراگیر و فراگیر به منظور تقویت بیشتر همبستگی ملی و تأمین وحدت و همدلی مردم افغانستان می‌دانیم و از همه شخصیت‌ها و جریان‌های ملی و سیاسی دعوت می‌کنیم تا به این کوشش فراگیر بپیوندند.

  پربازدید ترین