• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله به کاروان نیروهای امنیتی در دومین روز از توافق برای کاهش خشونت ها

حمله به کاروان نیروهای امنیتی در دومین روز از توافق  برای کاهش خشونت ها

توافق‌ها درباره کاهش خشونت در افغانستان در حالی در دومین روز قرار دارد که یک کاروان نیروهای امنیتی در جنوب کشور هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته است.

در دومین روز از دوره یک هفته‌ای کاهش خشونت‌ها در افغانستان، یک کاروان تدارکات نیروهای امینتی در ولایت قندهار در جنوب کشور هدف قرار گرفت.

«بهیر احمدی» سخنگوی والی قندهار در جنوب کشور اظهار داشت که یک کاروان تدارکات نیروهای امنیتی، در ولسوالی «شاه ولیکوت» این ولایت هدف حمله مسلحانه مخالفان دولت قرار گرفت.

وی افزود: این کاروان تدارکاتی در منطقه «چنار» از ولسوالی شاه ولیکوت ظهر امروز هدف قرار گرفته است.

احمدی به اطلاعات روز گفته که حمله از سوی نیروهای امنیتی دفع شد.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

دوره 7 روز کاهش خشونت در افغانستان پس از گفت‌وگوی طالبان و آمریکا از بامداد شنبه در کشور آغاز شده است.

بر اساس بیانیه‌های طرفین درگیر در افغانستان، توافقنامه صلح طالبان و آمریکا پس از این دوره 7 روزه، در 29 فوریه امضا خواهد شد.

در دوره 7 روزه کاهش خشونت‌ها، طالبان از نیروهایش خواسته تا حالت تدافعی گرفته و از رفتن به مناطق تحت کنترل دولت خودداری کنند.

«منیراحمد فرهاد» سخنگوی والی بلخ در شمال کشور روز گذشته گفت که در ساعات نخستین بامداد شنبه، نیروهای طالبان از 3 طرف بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی «زاری» حمله کردند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفته بود که «نیروهای دشمن برای اجرای عملیات در ولسوالی زاری به مناطق تحت کنترل ما آمده بودند که طبعاً با پاسخ مواجه شدند».

  پربازدید ترین