• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در کوریای جنوبی، نظامی آمریکا به کرونا ویروس آلوده شد

ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: نوع جدیدی از کرونا ویروس برای اولین بار در ارتش آمریکا شناسایی شد، این فرد آلوده یک سرباز نیروهای مسلح آمریکا در کوریای جنوبی است.

سرباز نیروهای USFK در توییتر نوشت: "در یک سرباز USFK مستقر در کمپ کارول نتیجه مثبت COVID-19 ، دیده شده که این اولین مورد مثبت ویروس نظامی ارتش ایالات متحده بود. ما تمام اقدامات کنترلی لازم را اجرا می کنیم."

بر اساس آخرین اطلاعات، تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس در کوریای جنوبی به 1146 نفر افزایش یافت و تا اکنون 11 نفر جان باختند. پیش از این ، کوریای جنوبی سطح تهدید اپیدمی را از سطح "نارنجی" سوم تا سطح چهارم " سرخ" بالا برده بود.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر دکتران در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن مزدحم و عمومی خودداری کنند.    

  پربازدید ترین