• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفارت افغانستان در تهران یک هفته دیگر نیز تعطیل است

سفارت افغانستان در تهران یک هفته دیگر نیز تعطیل است

سفارت افغانستان در تهران، محدودیت عرضه خدمات کنسولی خود را به مدت یک هفته دیگر، و تا پایان هفته جاری تمدید کرده است.
 
در یک اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران خطاب به مهاجرین کشور مقیم ایران آمده است: "با توجه به اهمیت سلامتی یکایک‌تان و  با عنایت به اعلام وزارت بهداشت ج.ا.ایران مبنی بر شیوع سریع و رو به رشد ویروس کرونا(هفته سخت) در برخی از ولایات ایران و با توجه به ازدحام فوق العاده روزمره مراجعین، برای حفظ سلامتی شما و متعلقین‌تان، عرضه خدمات قونسلی سفارت افغانستان در تهران الی تاریخ 15حوت هم‌چنان محدود می‌باشد".
 
سفارت کشور خاطرنشان کرده که این نمایندگی با جدیت تمام تلاش می‌نماید راه‌حلی را جهت آغاز مجدد و مصون امور کنسولی بیابد تا با این وقفه پیش آمده، مراجعین با مشکلی مواجه نگردند.
 
به گفته این سفارت، بخش‌های کنسولی و مهاجرین سفارت خدمات خویش را در قسمت وفیات و سایر موارد عاجل ادامه می‌دهند.
 
علاوه بر سفارت کشور در تهران، نمایندگی‌های کنسولی افغانستان در شهرهای مشهد مقدس و زاهدان نیز فعالیت‌های خود را محدود کرده‌اند.
 
پیش از این سفارت افغانستان در تهران در دومین اطلاعیه خود اعلام کرده بود که از تاریخ 4 الی 7 حوت 1398، با توجه به مشاهده و تشخیص ویروس کرونا در برخی از ولایات جمهوری اسلامی ایران، با درنظرداشت ازدحام مراجعین در بخش کنسولی این نمایندگی و جلوگیری از انتشار‌ این بیماری‌ کشنده، که معمولا در تجمعات به سرعت شیوع می‌یابد، استثنا از ارائه خدمات کنسولی معذور بوده، صرفا موارد ضروری همچون قضایای وفیات می‌توانند جهت رسیدگی به امورات‌شان، به بخش قونسلی مراجعه نمایند.

 این سفارت تأکید کرده بود، زمان مراجعه آن عده مراجعینی که نوبت اینترنتی دارند نیز متعاقبا اعلام خواهد گردید.
 
این در حالی است که اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران از محدود یا متوقف شدن خدمات کنسولی سفارت و نمایندگی‌های افغانستان در این کشور انتقاد کرده است.
 
دکتر مهدی محمودی، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در دیدار با سفیر افغانستان گفته است: "با توجه به این‌که اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در چند روز گذشته با رعایت کامل نکات بهداشتی، پاسخگوی اتباع و مهاجرین افغانستانی بوده، انتظار داریم سفارت افغانستان نیز همکاری‌های لازم در خصوص رسیدگی به درخواست‌های اتباع خود را داشته باشد".

  پربازدید ترین