• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسکو: ترکیه مسئول آواره شدن سوری هاست

مسکو: ترکیه مسئول آواره شدن سوری هاست

وزارت دفاع روسیه با رد ادعاهای ترکیه و اتحادیه اروپا درباره ورود پناهجویان به این قاره، آنکارا را مسئول آواره شدن سوری‌ها از منازلشان معرفی کرد.

مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز (سه‌شنبه) ادعاها مبنی بر ورود بیش از 100 هزار پناهجو از طریق خاک ترکیه به اروپا را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» مرکز آشتی روسیه با صدور بیانیه‌ای گفت: «اظهارات ترکیه و کشورهای غربی درباره موج پناهجویان و بحران انسانی در ادلب نادرست است. تعداد پناهجویانی که به اروپا رفته‌اند از 35 هزار نفر تجاوز نمی‌کند».

وزارت دفاع روسیه سپس انگشت اتهام آواره شدن سوری‌ها از منازلشان را به سمت ترکیه گرفته و تصریح کرد: «به دلیل عملیات‌های نظامی ترکیه در شمال سوریه بیش از 385 هزار نفر که بیشترشان کُرد هستند، آواره شده‌اند».

این مرکز توضیح داد که دولت ترکیه، اقشار ترکمن را در مناطقی که کُردها را از آن بیرون کرده، اسکان داده است.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از این بیانیه گزارش داد: «بیشتر کسانی که از مکان‌های عملیات نظامی [در ادلب] به ترکیه رفته‌اند، خانواده‌های تروریست‌ها هستند».

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تداوم عملیات ضد تروریستی در ادلب، گفته بود «ما برای حل بحران اروپا در خصوص پناهجویان، عملیات ضد تروریستی در ادلب سوریه را متوقف نمی‌کنیم».

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

  پربازدید ترین