• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفارت افغانستان در یونان: از حرکت به سمت مرز یونان جداً خودداری کنید!

سفارت افغانستان در یونان: از حرکت به سمت مرز یونان جداً خودداری کنید!

سفارت افغانستان در یونان از عموم هم‌وطنان بخصوص مهاجرین ساکن ایران و ترکیه درخواست کرده تا از حرکت به سمت یونان و ورود غیرقانونی به خاک این کشور جداً خودداری کنند.

سفارت افغانستان در یونان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که این سفارت، تحولات اخیر در مورد حرکت مهاجرین از جانب ترکیه به طرف مرزهای یونان را از نزدیک تعقیب نموده و با ادارات حکومتی یونان و نهادهای ذیربط بین‌المللی در تماس می‌باشد.

سفارت افغانستان در یونان خاطرنشان کرده است؛ "به آگاهی تمامی هموطنان محترم مخصوصاً در کشورهای ترکیه و ایران رسانیده می‌شود که مرزهای یونان برای ورود غیرقانونی کاملاً مسدود است و حکومت یونان با اتخاذ تدابیر جدی و سخت‌گیرانه اجازۀ داخل شدن غیرقانونی به کشورشان را نمی‌دهد. بناءً، از هموطنان گرامی تقاضا می‌نمائیم که از حرکت به طرف یونان جداً اجتناب کرده و حیات خود و خانواده هایشان را با خطر مواجه نسازند."

سفارت کشورمان در یونان در عین حال از مسؤلین ذیربط کشور یونان نیز تقاضا کرده است که در برخورد با مهاجرین از خویشتن‌داری و رعایت حقوق بشری کار بگیرند.

شایان ذکر است که تصمیم بازکردن مرزهای ترکیه به روی مهاجرانی که می‌خواهند به اروپا بروند، پنجشنبه شب گذشته در جلسه شورای امنیت ترکیه با ریاست رجب طیب اردوغان اتخاذ شده است. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که 35 سرباز ترکیه در جنگ با نیروهای دولتی سوریه در ولایت ادلب کشته شدند.
 
ترکیه از آغاز جنگ در سوریه حدود 3،7 میلیون مهاجر سوری را پذیرفته است. همزمان این کشور یکی از مهمترین گذرگاه‌ها برای هزاران مهاجر افغان، عراقی، ایرانی و پاکستانی است که قصد دارند خود را به اروپا برسانند.
 
ترکیه در سال 2016 در توافق با اتحادیه اروپا پذیرفته بود که در بدل کمک‌های مالی این اتحادیه، جلو رفتن مهاجران به اروپا از طریق این کشور را بگیرد.
 
با این حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سال گذشته تهدید کرده بود که در صورت عدم سهم‌گیری اروپا برای حل بحران ادلب، مرزهای این کشور را به روی مهاجرانی که می‌خواهند به اروپا بروند باز خواهد کرد.

به دنبال کشته شدن ده‌ها سرباز ترکیه در سوریه، مقام‌های ترکیه اعلام کردند که از این به بعد مانع رفتن مهاجران به سوی اروپا نخواهند شد. بنابر گزارش‌ها، بلافاصله بعد از اعلام این تصمیم، گروه‌هایی از مهاجران از ترکیه به سوی شهرهای مرزی این کشور با یونان و بلغاریا به راه افتادند.

  پربازدید ترین