• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آتش بس در ادلب سوریه آغاز شد

آتش بس در ادلب سوریه آغاز شد

آتش‌بس در ادلب سوریه از دقایقی پیش در ادلب سوریه، طبق توافقات حاصل‌شده میان مسکو و آنکارا آغاز شده است.

آتش‌بس در ادلب سوریه از دقایقی پیش طبق توافقات حاصل شده میان روسیه و ترکیه آغاز شده است.

این خبر را حساب کاربری خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در توئیتر منتشر کرده است.

 «ولادیمیر پوتین»،؛ رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند.

به گفته پوتین، مسکو و آنکارا بر علاقه‌مندی خود جهت ادامه همکاری‌ها در چارچوب روند آستانه در خصوص سوریه تأکید کردند.

آنکارا و مسکو همچنین توافق کرده‌اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.

همچنین مقرر شده  در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف 7 روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه (13 حوت) در بیانیه‌ای از افزایش شمار تلفات نیروهای خود در درگیری‌های شمال غرب سوریه خبر داده بود. تلفات این کشور طی دو هفته گذشته در درگیری‌های استان ادلب مطابق آمار رسمی وزارت دفاع این کشور بیش از 40 نفر و ده‌ها زخمی است.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته از ترکیه به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش ذیل توافق سوچی برای ایجاد منطقه امن در استان ادلب و همچنین کمک به تروریست‌ها انتقاد کرد.

کناشنکوف ضمن بیان اینکه اعزام نظامیان ترکیه به ولایت ادلب خلاف قوانین بین‌المللی است، از سکوت کشورهای غربی در این باره انتقاد کرد و گفت، نتیجه گذشت یک سال و نیم از توافق سوچی با ترکیه (برای حل وضعیت ادلب)، ادغام شدن استحکامات تروریست‌ها در ادلب با پست‌های دیدبانی ترکیه بود.

  پربازدید ترین