• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دو شهر مهم ایتالیا قرنطینه می شود

دو شهر مهم ایتالیا قرنطینه می شود

دولت ایتالیا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، دستور داد شهرهای ونیز، میلان و دیگر مناطق شمالی این کشور قرنطینه شوند.

با افزایش شیوع ویروس «کووید19» در سراسر ایتالیا، دولت این کشور دستور قرنطینه میلان، ونیز و دیگر مناطق نیمه شمالی را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، قرنطینه این مناطق برای مقابله مؤثرتر با شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

نشریه «وال‌استریت ژورنال» نیز نوشت: «دولت ایتالیا، در رادیکال‌ترین اقدام اخیر یک کشور اروپایی برای مقابله با اپیدمی کروناویروس، منطقه لُمباری به مرکزیت میلان و 11 استان در مناطق مجاور را قرنطینه می‌کند».

این نشریه که به نسخه‌ای از پیش‌نویس این دستور در دفتر نخست‌وزیری ایتالیا دست پیدا کرده، به نقل از آن نوشت: «مردمی که در منطقه لمباردی و 11 استان در مناطق مجاور آن زندگی می‌کنند، باید به‌طور قطع از ورود و خروج به این مناطق اجتناب کنند».

این طرح روز یکشنبه در جلسه کابینه ایتالیا به رأی گذاشته و احتمالا تصویب خواهد شد.

مسئولان درمانی این کشور روز شنبه خبر دادند تعداد مبتلایان به این ویروس 1247 نفر و تعداد قربانیان آن نیز 36 نفر افزایش یافته است. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در ایتالیا 5883 نفر و تلفات آن نیز به 233 نفر رسید.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا تا کنون 105964 نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و 3569 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید19، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

  پربازدید ترین