• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: دیگر مصالحه نخواهم کرد / تنها راه حل ابطال آرای تقلبی است

عبدالله: دیگر مصالحه نخواهم کرد / تنها راه حل ابطال آرای تقلبی است

به نظر می‌رسد تلاش‌های زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای توافق بین رهبران حکومت وحدت ملی به نتیجه نرسیده است. داکتر عبدالله عبدالله در توییتی تازه تأکید کرده که تنها راه‌حل بیرون رفت از تنش‌های انتخاباتی، ابطال آرای تقلبی است.
 
داکتر عبدالله عبدالله امروز دوشنبه(19حوت) در توییتر اش با اشاره به انتخابات 2014 نوشته که سابقه‌ او در راستای سازش، نباید سبب شود که کسی او را جدی نگیرد.
 
وی تأکید کرده است: "هیچ کسی نباید تعهد او و دسته ‌انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی را برای حمایت از دموکراسی واقعی و حاکمیت قانون دست‌کم بگیرد."
 
رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی تصریح کرده که تنها راه حل بیرون رفت از تنش‌های انتخاباتی، ابطال آرای تقلبی است.
 
در همین حال، سید اسحاق گیلانی، از رهبران سیاسی و حامی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در مورد آخرین تحولات مربوط به مذاکرات با دسته انتخاباتی دولت ساز گفته است: "ما منتظر احوال ارگ هستیم که اگر ارگ تحلیف برگزار نکند، داکتر عبدالله هم تحلیف نمی‌کند و یک راه حل پیدا کنند تا به توافق و موفقیت به دست بیاید".
 
اما به گفته وی، "ما تاکنون چیزی از ارگ نشنیده‌ایم و اگر تحلیف صورت گرفت، ما نیز انجام خواهیم داد و پیامد آن به عهده خود آن‌ها است و پیامد آن به جز بدبختی و جدا کردن اقوام کشور دست‌آوردی ندارد و اعلام انتخابات به عجله فهمیدیم که نیت خیری در این‌جا وجود ندارد".
 
گیلانی از هر دو طرف خواسته که گذشت کنند و گذشت آنان نیز این است که حکومت وحدت ملی طولانی شود تا مذاکره با طالبان یک طرفه شود که بعد از آن سرنوشت تعیین شود.
 
فضل احمد معنوی، از اعضای دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی هم پیش از این خاطرنشان کرده بود که تا کنون رایزنی‌ها به نتیجه نرسیده است.
 
معنوی در میان اشتراک‌کنندگان مراسم تحلیف داکتر عبدالله عبدالله در قصر سپیدار گفت: "پس از چاشت امروز مراسم برگزار می‌شود، وعده‌ای که به شما داده شده بود، از یکایک رای شما دفاع می‌شود."
 
او تأکید کرد که به کسی اجازه داده نمی‌شود حاکمیت تقلبی را ایجاد کند.
 
معنوی همچنان تاکید کرد: "به تعهد خود ایستاد هستیم. نمی‌گذاریم کسی حاکمیت کودتایی را حاکم بسازد. اگر ارگ تحلیف انجام دهد، ما هم تحلیف انجام می‌دهیم. امروز تاریخ واقعی افغانستان رقم می‌خورد".

  پربازدید ترین