• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک ساعت درسی در مکاتب ولایات گرمسیر به ویروس کرونا اختصاص یافت

 یک ساعت درسی در مکاتب ولایات گرمسیر به ویروس کرونا اختصاص یافت

وزارت معارف کشور اعلام کرده است که یک ساعت درسی مکاتب ولایت‌های گرمسیر را به آگهی‌دهی در مورد راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا اختصاص داده است.

وزارت معارف، امروز چهارشنبه 21 حوت، در اعلامیه‌یی نگاشته است که ساعت‌های درسی مهارت‌های زنده‌گی دوره‌ی ابتداییه (صنوف 1ـ3) ، حفظ‌ الصحه در دور دوم دور ابتداییه و مضمون معلومات طبیعی در د‌وره‌های متوسطه و لیسه به آگاهی‌ در مورد ویروس کرونا اختصاص یافته یافته است.

در اعلامیه آمده است که براساس تقسیم اوقات درسی دانش ‌آموزان مکتب‌ها، الی پایان تهدید شیوع ویروس کرونا در این مورد آگهی‌دهی صورت می‌گیرد.

به گفته‌ی این وزارت، قرار است وزارت صحت عامه به تعداد دو میلیون و 220 هزار بروشور، 18 هزار پوستر و صدها حلقه سی دی با محتوای راه‌های وقایه از ویروس کرونا جهت تکثیر در مکتب‌ها در اختیار مسوولان بخش صحی ریاست‌های معارف ولایت‌ها قرار دهد.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که وزارت صحت عامه اخیرن از ثبت هفت مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات و سمنگان خبر داده است .

پیش از این وزارت معارف فعالیت تمامی مرکزهای آموزشی در ولایت‌های هرات، نیمروز و فراه را به دلیل توجه به صحت خانواده‌ی معارف الی تاریخ سوم ماه حمل سال 1399به تعلیق درآورده است.

  پربازدید ترین