• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ائتلاف آمریکا: برای نفت در عراق و سوریه هستیم

 ائتلاف آمریکا: برای نفت در عراق و سوریه هستیم

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا ادعا کرد که نیروهای این ائتلاف برای محافظت از تاسیسات نفتی سوریه و مبارزه با داعش در این کشور و عراق حضور دارند.

علی‌رغم ادعای سال گذشته شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحت حمایت آمریکا، مبنی بر نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، از ادامه مأموریت خود در سوریه و عراق خبر داد.

«میلز کاگینز» سخنگوی رسمی ائتلاف آمریکا گفت که نظامیان این ائتلاف «با همکاری همپیمانان بومی خود، به تعقیب باقی مانده داعش در داخل خاک عراق و سوریه ادامه می‌دهد».

کاگینز در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه سعودی العربیه ادعا کرد: «داعش به عقب رانده شده، ولی به پایان نرسیده است. ملاحظه کردیم که می‌تواند به فعالیتهای مجرمانه و خصمانه خود ادامه دهد».

وی که به صورت غیر قانونی در پایگاه نظامی «رمیلان» سوریه حضور دارد مدعی شد: «عناصر داعش در نزدیکی شهر دیاله عراق، چند نفر را ربودند و در دیرالزور سوریه نیز با حمله به چوپان‌ها، هزار گوسفند را به یغما بردند. کما اینکه، در برخی از مناطق مرزی عراق و سوریه، مالیات‌های غیر قانونی می‌گیرند».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «داعشی‌ها در مناطق دور از شهر در مناطق کوهستانی عراق و در مناطق صحرایی سوریه حضور دارند، ولی گاهی برای تأمین نیازهای خود، با سرقت از روستائیان، به شهرها و روستا نیز نزدیک می‌شوند».

کاگینز ادعا کرد که هر عملیاتی که ائتلاف آمریکا در عراق انجام داده، «با هماهنگی نیروهای امنیتی و با موافقت دولت [عراق] صورت می‌گیرد؛ زیرا ما نمی‌توانیم بدون موافقت همپیمانان عراقی خود، حملات هوایی انجام دهیم».

وی با بیان اینکه مأموریت ائتلاف آمریکا، منحصر به مناطق واقع در مرزهای ترکیه و سوریه و استانهای حسکه و دیرالزور است، مدعی شد که شراکت این ائتلاف با شبه‌نظامیان کُرد برای مبارزه با داعش و «حمایت از سازه‌های نفتی» سوریه ادامه خواهد یافت.

مسئله مهمی که رسانه‌های منطقه‌ای درباره حضور آمریکا در سوریه مطرح می‌کنند و البته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور نیز بدان اعتراف کرد، سرقت نفت سوریه است؛ به نحوی که منابع خبری روز گذشته خبر دادند که آمریکا و کُردها، نفت سوریه را پس از قاچاق از مناطق شرقی، به تروریستهای تحت حمایت ترکیه می‌فروشند.

درباره ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با داعش، «علی الحسینی» از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از نقش مخرب ایالات متحده آمریکا در حمایت از داعش در عراق انتقاد کرد و گفت که «عناصر تروریستی داعش در مناطقی حضور دارند که نیروهای آمریکایی در آن حاضر هستند» .

این در حالی است که سوریه حضور نظامیان آمریکا را اشغالگری می‌داند و بارها تأکید کرده است که در زمان مناسب، این اشغالگری را به پایان خواهد رساند.

  پربازدید ترین