• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد

واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد

گروهی از محققان امپریال کالج لندن مشغول توسعه واکسنی هستند که تا به حال روی موش ها آزمایش شده و امیدوار هستند آن را روی انسان ها نیز آزمایش کنند.

به گزارش ایندیپندنت، گروهی از محققان امپریال کالج لندن مشغول توسعه واکسنی هستند که تا به حال روی موش ها آزمایش شده و امیدوارند آن را روی انسان ها نیز آزمایش کنند.

این پژوهش توسط رابین شاتوک رئیس دانشکده عفونت مخاطی و ایمنی دانشگاه امپریال کالج لندن به همراه تیمی از محققان دیگر صورت گرفته و ممکن است مراحل آزمایش این واکسن تا ماه ژوئن به مرحله انسانی برسد.

دانشمندان دانشکده امپریال کالج لندن تأکید کردند، در صورت دریافت بودجه، آزمایشات بالینی می توانند در مدت زمان چند ماه روی انسان تست شوند.

رابین شاتاک به ایندیپندنت گفت: در حال حاضر ما در مدل‌های حیوانات واکسن نمونه اولیه داریم که نتایج اولیه آن دلگرم کننده است؛ ما امیدواریم که با توجه به بدست آوردن بودجه کافی برای مرحله بعدی، در تابستان به کمک آزمایش‌های بالینی پیشرفت کنیم.

پل مک کی، یک کارمند ارشد تحقیقاتی در امپریال گفت: این تیم برای تأمین اعتبار بیشتر از شورای تحقیقات پزشکی برای انجام کارآزمایی بالینی انسان بودجه درخواست کرده است.

وی ادامه داد: یک ماه پس از تزریق واکسن به موش‌ها، نتایج آن را دریافت کردم؛ این واکسن کارآمد است.

شماری از محققان جهان در تلاشند تا واکسنی برای بیماری همه گیر Covid-19 تهیه کنند که بیش از 145 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است.

  پربازدید ترین