• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ویروس کرونا؛ دستور لغو مراسم عروسی و انسداد حمام های عمومی و حوض های آب بازی صادر شد

 ویروس کرونا؛ دستور لغو مراسم عروسی و انسداد حمام های عمومی و حوض های آب بازی صادر شد

کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یا COVID-19 که از سوی رییس جمهور غنی تشکیل شده است، نخستین نشست خود را برگزار کرد.

وحید عمر، مشاور رییس جمهور که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، روز دوشنبه، بیست‌وششم حوت، در سخنانی تأکید کرد که تصمیم در مورد جلوگیری از برگزاری مراسم مناسبتی «واضح است» و باید از تمام مراسمی که در آن امکان تجمع افراد زیاد موجود است، قطعا جلوگیری شود.

او گفت: «از وزارت امور داخله و شهرداری کابل می‌خواهیم که به تمام مسوولان سالن‌های عروسی واضح هدایت بدهند که تمام برنامه‌های خود را لغو کنند.»

وحید عمر افزود که عین تصمیم در قبال حمام‌ها و حوض‌های آب‌بازی نیز گرفته شده است.

او از وزارت امور داخله و شهرداری خواست که در تطبیق این تصمیم سر از امروز قاطعانه عمل کنند.

وحید عمر هم‌چنان گفت که تجمع مردم در اداره ثبت احوال نفوس، ریاست پاسپورت و تذکره الکترونیکی نیز یک بحث دیگر است و برای مسوولان این نهادها هدایت فرستاده می‌شود تا راهکاری در این زمینه تهیه کنند.

او افزود: «هدایت این است که راه‌های متفاوت توزیع اسنادی را که ضرورت است، پیدا کنند و از تجمع مردم در این ریاست‌ها جلوگیری کنند.»

وحید عمر مبارزه با شیوع کرونا در افغانستان را اولویت دولت توصیف کرد و از وزارت صحت عامه خواست که به نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سلمانی‌ها و ترکاری‌فروشی‌ها زمینه آموزش‌های صحی و وقایوی را فراهم کند.

رییس کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یا COVID-19 هم‌چنان شیوع ویروس کرونا از طریق بانک‌‌نوت‌ها را نیز محتمل توصیف کرد و گفت که به بانک مرکزی و سرای شهزاده دستور داده می‌شود تا جای ممکن بانک‌‌نوت‌ها، پیش از توزیع ضد عفونی شود.

این در حالی است که براساس تازه‌ترین آمار وزارت صحت عامه، 21 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در یک‌شبانه روز  گذشته دو نفر در هرات، دو نفر در لوگر و یک نفر در بادغیس به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده‌اند.

همه‌ی این افراد از کسانی‌اند که به ایران در رفت‌وآمد بودند و یا هم از این کشور برگشته‌اند.

  پربازدید ترین