• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چین: هیچ واقعه مشکوک جدید ابتلا به کرونا در هوبی ثبت نشده

چین: هیچ واقعه مشکوک جدید ابتلا به کرونا در هوبی ثبت نشده

مقامات بهداشت چین می‌گویند که در شهر هوبی و مرکز آن ووهان «کانون آغاز شیوع ویروس کرونا» اخیرا هیچ واقعه مشکوک جدید ابتلا به COVID-19 ثبت نشده.

کمیته دولتی بهداشت چین اعلام کرد که  درولایت هوبی این کشور- کانون داغ شیوع بیماری همه گیر هیچ مورد مشکوک جدید  ویروس COVID-19 ثبت نشده است.

به گفته مقامات بهداشت چین، این کشور تا هنوز به تعداد 7 هزار و 795 تن مبتلا به کرونا دارد که از جمله آنها 7483 نفر در ووهان سکونت دارند. در 24 ساعت گذشته فقط یک مورد عفونت در کل این منطقه چین شناسایی شده است. در کل در روز گذشته

11 نفر در چین از اثر ابتلا به COVID-19 جان باخته اند که 10 تن آنها  در ووهان سکونت داشتند.

ویروس کرونا با نام علمی (COVID-19) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون 198 هزار و 517 نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، 82 هزار و 763 نفر بهبود یافته و 7 هزار و 988 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر کشورها علی‌الخصوص کشورهای اروپایی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، شرایط اضطراری اعلام کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان و جان باختگان را دارد.

 هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که اروپا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و تقریباً در تمامی کشورهای اروپایی، موارد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر جهانی، باعث اتخاذ تمهیدات مختلفی در سراسر دنیا شده است.

  پربازدید ترین