• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه دلیل برای احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا وجود دارد/ جنگ های بیولوژیک و بیوتروریسم از اهداف آمریکا ، اسرائیل و انگلیس است

سه دلیل برای احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا وجود دارد/ جنگ های بیولوژیک و بیوتروریسم از اهداف آمریکا ، اسرائیل و انگلیس است

دکتر کریمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران گفت: سه دلیل برای احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا وجود دارد اما اثبات آن نیازمند تحقیقات بیشتر است.

علی کریمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران در گفتگو با شبکه العالم گفت: ویژگی های ویروس کرونا کویید 19 با ویروس های دیگرکمی تفاوت دارد و ممکن است میزان کشتار این ویروس به میزان آنفلونزای نوع A که در شش ماه گذشته نیز تعدادی کشته داد نباشد اما ویروس کرونا قدرت سرایت خیلی زیادی دارد که ما در تلاش برای فهمیدن این میزان از شیوع هستیم .

کریمی با بیان اینکه این ویروس ویژگی های خاصی دارد افزود: تعدادی از مبتلایان هنوز علت سرایت را نمی دانند و جالب است بدانید خیلی از مبتلایان در نزدیکی خودشان افراد بیماری بوده اند که هیچ علائم بالینی و ظاهری از وجود این ویروس نداشته اند و برخی علائمی شدید داشته اند و علت چگونگی این موضوع برای دانشمندان مجهول مانده است که اگر این ویژگی ها پیدا شود راه درمان آن به راحتی قابل پیدایش است.

احتمال حمله بیولوژیک نیازمند بررسی های دقیق و علمی بیشتری است
کریمی با بیان اینکه خیلی از کشور ها از جمله خود چین علت پیدایش این ویروس را احتمالا حمله نظامی آمریکا به چین می دانند و حضور سربازان حاضر در المپیک نظامی را باعث ورود کرونا به کشور چین می دانند افزود : ویروس کرونا با ویژگی های متفاوت ،عدم شباهت و سرعت شیوع بالا در بیماران باعث نگرانی شده است که در خیلی از افراد مبتلا هیچ علائمی مشاهده نشده اما در سی تی اسکن ریه فرد وضع خیلی خرابی داشته است ودر حال تحقیق برای پاسخ این سوال هستیم که چگونه این ویروس این چنین عمل می کند و تایید احتمال حمله بیولوژیک نیازمند بررسی های دقیق و علمی بیشتری است.

سه دلیل برای احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا وجود دارد
کریمی با بیان اینکه احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا به چین وجود دارد گفت : دلیل اول طبق گفته ترامپ، تحریم های سنگین علیه چین در جریان جنگ بزرگ اقتصادی آمریکا با این کشور برای به دست گرفتن تمامی بازار های جهانی پاسخ گوی اهداف آمریکا نبود.

دلیل دوم سابقه آمریکا از استفاده سلاحهای بیولوژیکی است بعنوان مثال زمان زیادی که آمریکا صرف ساخت سلاح های بیولوژیکی و استفاده آنها علیه کشور های دیگر کرد. همچنین فروش این سلاح ها به صدام در جنگ علیه ایران از جمله مواردی است که باعث می گردد شک ها به سمت آمریکا برود.

دلیل سوم نیز وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی نظامی فوق تخصصی آمریکا در آسیا است. تمامی این دلایل دست به دست یک دیگر داده و شک ها رابه ارتش آمریکا و و ازمایشگاه های فوق پیشرفته آنها میبرد. گفتنی است بعد از اتمام بحران کرونا با تحقیق و برسی های بیشتر و جمع آوری اسناد پاسخ این سوال که حمله بیولوژیکی از سوی آمریکا بوده یا خیر را بدست می آوریم.

جنگ های بیولوژیک و بیوتروریسم از اهداف آمریکا ، اسرائیل و انگلیس است
کریمی در ادامه اظهار کرد: جنگ های ما به دو دسته تقسیم می شوند ، یکی جنگ های بیولوژیک کلاسیک و دیگری مدرن است که در قدیم هم از جنگ کلاسیک استفاده می کردند. مانند آلوده کردن آب که کاملا آگاهانه انجام می شد و در جنگ مدرن کشور ژاپن در این نوع جنگ های بیولوژیک تاریخ طولانی دارد که علیه چین از طائون و تیفوس و موارد دیگر استفاده کرد و چقدر کشتار انجام داد و نکته جالب تر این است که در پایان این جنگ ها ژنرال شیروئشی معروف به جنایتکار جنگی که استاد در جنگ های بیولوژیک هستش توسط آمریکابه آمریکا برده شدو به جای اینکه آمریکا این فرد را محاکمه و اعدام کند. در ازای اعدام از او تمام دانش در خصوص این نوع جنگ را خواستار شد و از سال 1946 آمریکا به قدرت یک جنگ های بیولوژیک دنیا تبدیل شده است .

وی افزود: ما صد ها هزار سند در خصوص ساخت سلاح های بیولوژیک و ذخایر این سلاح های آمریکا را در دست داریم اما نیکسن خبر از بین بردن آنها را داد . ما میدانیم آمریکا سلاح های هسته ایی ، رادیواکتیو و شیمیایی و هم بیولوژیک دارد چون ساخت آنها کاملا محرمانه است وهیچکس حق فیلمبرداری از آنجا را ندارد . بنابر این آمریکا ، رژیم صهیونیستی و انگلیس در حال توسعه ویروس ها و میکروب ها و سم های بسیار خطرناک برای دوتا هدف هستند اول جنگ های میکروبی و یا بیولوژیک و دوم بیوتروریسم.

تفاوت حمله بیولوژیکی و بیوتروریسم
کریمی با اشاره به این که این دو جنگ تفاوت های بسیاری دارند گفت : خیلی از روی ناآگاهی جفت حالت را حمله بیولوژیک می نامند.

حمله بیولوژیک یعنی حمله به نیرو های نظامی با سلاح های بیولوژیک مثل بمب میکروبی با روش های مختلف که در موارد بسیاری هم استفاده شده است اما در بیو تروریسم حمله با سلاح بیولوژیک دیده نمی شود که می توانند با ریختن یک قطره سم بیولوژیک در چای یک فرد او را ترور بیولوژیک بکنند. وی در ادامه افزود : همین اتفاق که در چین رخ داده میتوانیم بگویم یک حمله بیولوژیک هست اما نه با سلاح نظامی حالا سوال ایجاد شده روش ورود این ویروس به چین است.

کریمی در ادامه بیان کرد : جالب است بدانید به تازگی مشخص شده است رژیم صهیونیستی با پلوتونیوم خاصی که سمی است یاسر عرفات را ترور کرد و همچنین ثابت شده است خیلی از رهبران فلسطینی با حمله بیولوژیک توسط رژیم صهیونیستی ترور شدند که یکی از آنها با یک شکلات مورد حمله قرار گرفت که به ترور شکلاتی معروف است و خیلی رهبران دنیا را سی آی ای با بیو تروریسم از بین برده است .

کریمی گفت :حمله بیو تروریسم خیلی خطرناک است زیرا فرد مورد نظر از حمله آگاهی ندارد و کسی متوجه ترور نمی شود نکته قابل توجه این است که بیوتروریسم در صلح صورت می گیرد که ممکن است در غذا در هدایا و در خیلی از عطر ها آلودگی رامنتقل کنند.

فیدل کاسترو نیر در داستان های متفاوت خود اعلام کرده که می خواستند با هدایای مختلف او را مورد حمله بیو تروریسم قرار بدهند.

به زودی منشا شکل گیری مشخص خواهد شد
کریمی با بیان اینکه با شیوع کرونا در خود آمریکا و اعلام وضیعت قرمز توسط رییس جمهور این کشور آیا اتهام این حمله از سوی آمریکا برداشته می شودیا خیر گفت : ما مقاله ایی در سال 2015 داریم که درمجله نیچر منتشر شده است که بر روی دو ویروس کرونا آزمایشاتی در حال انجام بوده و این سوابق باعث نگرانی در این خصوص می شود که نکند پژوهش روی این قضیه نتیجه هایی دربرنداشته و برای تحقیق بیشتر این ویروس را جایی که زنده خواری حیوانات وجود دارد و همیشه میزبان خوبی برای پیدایش این گونه ویروس های عحیب است مورد تست و بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: این نظریه که کرونا ویروس از خفاش منتقل شده صحیح است اما این در آزمایشگاه ها به وجود آمده و خفاش ها منتشر کننده بودند و به کسانی که خفاش را خوردند منتقل شده ، همه ی اینها مورد بررسی قرار گرفته است و ما تمام کیس های چینی را توسط مقالات چاپ شده مورد بررسی قرار دادیم.

کریمی در ادامه گفت : با توجه به این احتمال که در میان تحقیق این ویروس را منتشر کردند فکر نمیکردن کویید 19 به این میزان قدرت سرایت داشته باشد و خیلی ها ادعا کردند در یک سال قبل آمریکایی ها واکسن این بیماری را ساختند و بعضی افراد رو واکسینه کردند .باید در نظر داشت تمامیه این مسائل جز احتمالات هست زیرا آمریکا برنامه گسترده در توسعه سلاح های بیولوژیک را دارد و از سال 2015 تا اکنون با چاپ مقالات مختلف شک این اساتید رو نسبت به تست این ویروس توسط آمریکا را بیشتر می کند و چه جایی بهتر از چین که شیوع هر سه کرونا سارس 2003 و مرس 2012 هم از همانجا بوده است.

وی بیان کرد : برای مسئولین امریکایی مهم نیست که خود آمریکایی ها به کرونا ویروس مبتلا شوند و چون فرضیه بر این هست که کرونا ویروس افراد مسن رو میکشد و افراد مسن آمریکا خیلی پر خرج هستن این افراد بمیرند و کلی به اقتصاد آمریکا کمک بشود که همه ی اینها فرضیه است که در کنار هم قرار گیری آنها نوک حملات به سمت آمریکا است . البته این توجیح به وجود می آید که نمی دانستند که به این شدت تمام جهان را در برمی گیرد، امکان دارد واکسنش را ساخته و نظامی ها را واکسینه کردند ، همه این موارد و احتمالات نشان دهنده طرح و برنامه ریزی از قبل می باشد ، امیدواریم جواب تمامی این احتمال در طی تحقیقات ما و تحقیقاتی که در سراسر جهان در حال انجام است در مدت زمان یکی دو ماه یا سال اینده به دست آید.

کریمی خاطرنشان کرد در تمامی بحث ها ما کلمه احتمال را به کار میبریم که احتمال هست و ثابت نشده است.اما شواهد بسیار نگران کننده ای وجود دارد.

قرارگاه مقابله با کرونا
کریمی اضافه کرد: وقتی این ویروس در اوایل اسفند وارد کشور شد هیجکس فکر این حجم از اختلال و همه گیر شدن را نمی کرد و وزارت بهداشت ستادی تشکیل داد به نام ستاد مبارزه با کرونا که یک ماهی در حال فعالیت است و در این مدت تعداد زیادی از سربازان مدافع سلامت وطن شهید شدند که من برای این عزیزان خم شده و دست هایشان را می بوسم که اینگونه جانفشانی کردند و مایه افتخار و سر بلندی کشور ما شدند اما این شیوع سرعت عمل بسیاری بالایی دارد که کل کشور دچار مشکل شد.

این استاد دانشگاه افزود: صحبت های بیل گیتس را در سال 2015 گوش کنید که گفت جنگ های آینده حملات بیولوژیکی است که یک میکروب توانایی کشتار 10 میلیون نفر را دارد. نیروی های مسلح یکی از وظایفشون واحد هایی به نام جنگ نوین است و در این جنگ ها دشمن از سلاح های هسته ایی رادیواکتیو شیمیایی و بیولوژیک استفاده می کند و حتی جنگ الکترونیک که مجموعه های دفاعی کشور در این خصوص به شدت توانمند هستند. ارتش ،سپاه و نیرو های نظامی مسلط و مجهز به تجهیزات تشخیصی پیشگیری و درمانی و رفع الودگی سلاح ها و جنگ های بیولوژیکی هستند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که تمامی نیرو های تمام توان خودشون رو به کار بگیرند زیرا امکان حمله بیولوژیکی هست و بهتر است این صحنه به رزمایشی برای کنترل تبدیل شود. این قرار گاه وظیفه دارد با کمک وزارت بهداشت هلال احمر بسیج پزشکی و مردم با سرعت این همه گیری را کنترل کنند و کشور به حالت عادی برگردد.

کریمی خاطر نشان کرد : نتیجه این رزمایش برای ما با وجود نبود چنین حمله ایی خیلی با ارزش خواهد بود هرچند تعداد کشته ها دربرابر جنگ خیلی بالا نیست اما این ویروس خیلی نگران کننده است بنابر این وظیفه این قرارگاه هماهنگی اقدام تجهیز و تمامی اقدامات جهت مقابله و کاهش طول دوره وجود کرونا است.

برای مردم خاورمیانه پیش بینی و هشداری داریم
کریمی با بیان اینکه همه شاهد عواقب این ویروس در جهان هستند که چگونه تمام جهان بر اثر یک عامل بیولوژیک چه نظامی و چه طبیعی را دچار ضربه اقتصادی و تهدید سلامت کرده است افزود: متاسفانه در خاورمیانه رژیمی با انیسیتو بسیار قوی در حوزه بیولوژیکی حضور دارد که استفاده این رژیم یعنی صهیونیست از این سلاح های بسیار زیاد است به خصوص در ترور قهرمانان خاورمیانه و عرب منطقه ، بنده اسنادی مبنی بر وجود هواپیما هایی مسلح به سلاح بیولوژیک برای حمله در منطقه دارم.

وی در ادامه گفت : من از رهبران ، مبارزین ، مجاهدین مردم دانشمندان و متخصصان منطقه تقاضا دارم تهدیدات بیولوژیک از طرف رژیم صهیونیستی رو جدی بگیرند و مطمئن باشند دچار این حملات خواهیم شد و بدلیل عدم رنگ بو و دود متوجه آنها نمی شویم و توسط تجهیزات ،غذا ،الوده کردن اب و دیگر موارد می توانند این ویروس را منتقل کنن.

کریمی در پایان افزود : این حملات اصلا قابل تشخیص نیست بطور مثال وبایی که دو سال پیش در یمن هزاران نفر را کشت از کجا معلوم حمله بیوتروریسمی نباشد پس من هشدار میدهم که خودتان را در تجهیزات پیشگیری تشخیص و درمان آماده کنید و رهبران و بزرگانتان و نظامیان رو اموزش بدید که دچار این گونه حملات قرار نگیرند.

  پربازدید ترین