• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازدید مسئول امور مهاجرین و عودت کنندگان کنسولگری کشورمان از ازدوگاه مراقبتی مشهد

بازدید مسئول امور مهاجرین و عودت کنندگان کنسولگری کشورمان از ازدوگاه مراقبتی مشهد

به منظور آشنایی با خدمات ارائه شده به اتباع افغانستانی متقاضی خروج از ایران هیئتی به سرپرستی سید اسدالله حیدری مسئول امور مهاجرین و عودت کنندگان کنسولگری ج.ا. افغانستان از اردوگاه مراقبتی مشهد بازدید نمودند.

در این بازدید مسئولین کنسولگری افغانستان از نزدیک با روند ثبت نام و اعزام متقاضیان بازگشت و خدمات ارائه شده به این افراد در اردوگاه مراقبتی مشهد آشنا شدند.

حیدری مسئول امور مهاجرین و عودت کنندگان کنسولگری افغانستان در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از خدمات مطلوب و شرایط مساعد ایجاد شده برای بازگشت شهروندان افغانستانی، تلاش پرسنل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی را در ساماندهی و اعزام این افراد قابل قدر دانستند.

لازم به توضیح است که با توجه به نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات نوروزی و همچنین تعطیلی واحدهای صنعتی و اقتصادی به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا آمار اتباع افغانستانی متقاضی بازگشت در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته به طوری که در حوت/اسفندماه امسال بالغ بر 81 هزار نفر از مهاجرین فاقد مدرک افغانستانی با مراجعه به اردوگاه های مراقبتی و پس از غربالگری وضعیت سلامت از ایران خارج شده اند.

  پربازدید ترین