• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازمان بهداشت جهانی: آزمایش نخستین واکسن کرونا آغاز شد

 سازمان بهداشت جهانی: آزمایش نخستین واکسن کرونا آغاز شد

 سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که آزمایش نخستین واکسن علیه کووید 19 آغاز شده است.

در حالی که کشورهای مختلف دنیا درگیر مقابله با ویروس مرگبار کرونا هستند، سازمان بهداشت جهانی آزمایش نخستین واکسن علیه این ویروس را تایید کرده است.

"تدروس آدهانوم گبریسوس" رئیس سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: آزمایش نخستین واکسن علیه ویروس کرونا تنها 60 روز پس از گسترش این ویروس آغاز شده است.

وی از دستاورد فوق العاده محققان در سراسر جهان که با یکدیگر متحد شده تا به این واکسن مهم دست یابند، تقدیر و تشکر کرده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: این سازمان همچنان از همه کشورها می خواهد تا یک رویکرد جامع را با هدف کاهش شیوع این ویروس اتخاذ کنند. این رویکرد جامع می تواند موجب نجات جان انسان ها شده و برای تولید واکسن ها و درمان افراد مبتلا، زمان بخرد.

وی تاکید کرد: آزمایش های متعدد کوچک با روش های متفاوت نتیجه روشنی در پی نخواهد داشت و شواهد مستحکم و قاطع درباره موثر بودن نوع درمانی که می تواند موجب نجات جان افراد شود، لازم است. سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن تحقیقات گسترده ای را در سطح جهان و کشورهای مختلف سازماندهی کرده‌اند.

تاکنون کشورهای آرژانتین، بحرین، کانادا، فرانسه، ایران، نروژ، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئیس و تایلند به این تحقیقات پیوسته‌اند.

  پربازدید ترین