• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه بدنبال مذاکرات صلح افغانستان با همکاری ایران

روسیه بدنبال مذاکرات صلح افغانستان با همکاری ایران

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای از اوضاع سیاسی افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد و بر آمادگی برای برگزاری مذاکرات صلح با همکاری ایران، چین و سایر طرف‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو با نگرانی شاهد تشدید بحران سیاسی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان است.

«وضعیت پیش آمده نتایج انتخابات سال 2014 را به یاد می آورد که در آن یکی از نامزدها بدون انتشار نتایج شمارش آرا و برگه های انتخاباتی خود را برنده انتخابات اعلام کرد.»

گفتنی است پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو نامزد ریاست جمهوری، خود را برنده انتخابات اعلام کرده و بصورت جداگانه سوگند وفاداری یاد کردند.

مراسم تحلیف غنی در کاخ ریاست جمهوری با حضور سفرای خارجی و نمایندگان نهادهای ملی و بین المللی برگزار شد اما عبدالله عبدالله مراسم تحلیف خود را در جمع هوادارانش برگزار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه از همه نیروهای سیاسی افغانستان دعوت شده است برای تامین منافع ملت افغانستان، اختلافات خود را کنار گذاشته و دولت مورد پذیرش عمومی تشکیل دهند.

در بیانیه آمده است: دولت افغانستان و گروه طالبان به عنوان اقدام اولویت دار، همه اسرای خود را مطابق با توافقنامه 20 فوریه دوحه آزاد کنند.

روسیه همچنین از همه بازیگران خارجی درگیر در مساله افغانستان دعوت به احترام به حق حاکمیت کشور و خودداری از مداخله در امور داخلی کشور و خودداری از تلاش برای تحمیل نسخه خود برای حل مساله افغانستان به طرف های درگیر کرده است.

  پربازدید ترین