• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی خطاب به نیروهای امنیتی: یک میلیارد در هزینه های نظامیان صرفه جویی شود

غنی خطاب به نیروهای امنیتی: یک میلیارد در هزینه های نظامیان صرفه جویی شود

محمد اشرف غنی طرحی را به نهادهای امنیتی کشور پیشنهاد کرده است تا از طریق ریاضت مالی، یک میلیارد دلار از هزینه ارتش و نهادهای امنیتی برای مقابله با کاهش کمک یک میلیاردی آمریکا صرفه جویی کنند.

"اشرف غنی" روز چهارشنبه از طریق ویدئوکنفرانس به سران وزارتخانه های دفاع، کشور و امنیت ملی دستور داد؛ از طریق اصلاحات و جلوگیری از هزینه های اضافی و بی مورد در طول سال جاری، یک میلیارد دلار صرفه جویی کنند.

در این ویدئوکنفرانس، ضمن اطمینان از تداوم کمک های بین المللی به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، به معاونان وزارت‌خانه های یاد شده دستور داد؛ با جلوگیری از مصارف غیرضروری در تمام سطوح دولت، گام اساسی را برای رسیدن افغانستان به خودکفایی بردارند.

وی از این نهادها خواست که ظرف پنج روز آینده طرح های خود را برای ریاضت مالی در این نهادها به ریاست جمهوری ارائه کنند.

"مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش به کابل آمد تا بحران سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری را در کشور حل کند و یک دولت فراگیر تشکیل دهد تا بتواند زمینه صلح با طالبان و خروج نظامیان آمریکایی را فراهم سازد.

اما موفق به حل این معضل نشد و پس از ناکامی در این مأموریت، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک میلیارد دلار از کمک های خود به افغانستان را کاهش خواهد داد.

اشرف غنی در واکنش به اقدام آمریکا اعلام کرد که پیش بینی چنین وضعی را کرده بود و کاهش کمک یک میلیاردی آمریکا تأثیر آن‌چنانی بر زندگی مردم و بخش های توسعه ای کشور نخواهد داشت.

  پربازدید ترین