• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار وزارت صحت عامه به مردم از به گردش درآمدن ویروس کرونا در اجتماع

هشدار وزارت صحت عامه به مردم از به گردش درآمدن ویروس کرونا در اجتماع

وزارت صحت عامه از به گردش درآمدن ویروس کرونا در اجتماع خبر می‌دهد. این وزارت یکبار دیگر از ابتلای شماری از شهروندان کشور به ویروس کرونا هشدار می‌دهد و از مردم می‌خواهد تا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این در حالی‌ست که هنوز هم شماری از مردم این ویروس را جدی نگرفته و در تجمعات اشتراک می‌کنند.

وحید مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز در نشستی خبری در کابل می‌گوید، جان باختن یک زن 45 ساله در نتیجۀ ویروس کرونا در شهر هرات نشان می‌دهد که این ویروس در اجتماع به گردش درآمده است.

به گفتۀ او، به شمول این زن شماری از مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان پیشینه سفر به ایران و تماس با برگشته‌کننده‌گان از این کشور را نداشته‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به شمول چهار نظامی ناتو به 79 تن رسیده است. از این میان دو تن بهبوده یافته‌اند و  دو تن دیگر جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت صحت می‌گوید که بر بنیاد پشبینی‌‌های بانک جهانی، با گردش ویروس کرونا در کشور در 9 ماه آینده از مجموع 32 میلیون جمعیت افغانستان، 26.8 میلیون آن به این ویروس مبتلا خواهند شد.

او هشدار می‌دهد و می‌گوید، اگر قیود روزگردی در شهرها به ویژه در شهرهای هرات، نیمروز و فراه رعایت نشود و مردم در اجتماعات شرکت کنند و توصیه‌های بهداشتی را عملی نکنند، از میان بیش از 26 میلیون تن، بیش از 600 هزارتن آنان جان‌های خود را از دست خواهند داد.

به گفتۀ او،  در صورت رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم در جریان 12 ماه آینده 4 صد و 23 هزار تن در نتیجۀ ابتلا به این ویروس جان‌های‌شان را از  دست خواهند داد.

همزمان با افزایش رویدادهای مثبت ویروس کرونا و گردش این ویروس در اجتماع، سر از امروز قیود روزگردی در شهرهای هرات، زرنج نیمروز و فراه وضع شده است.

شماری از باشنده‌گان هرات از این اقدام حکومت استقبال می‌کنند، اما برخی دیگر آنان هنوز هم به ویروس کرونا باوری ندارند.

  پربازدید ترین