• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شبکه خبری بلجیم: آمریکا 2 ماه پیش از شیوع کرونا شیوع یک بیماری کشنده را شبیه سازی کرده بود

شبکه خبری بلجیم: آمریکا 2 ماه پیش از شیوع کرونا شیوع یک بیماری کشنده را شبیه سازی کرده بود

رادیو تلویزیون بلجیم (RTBF) روز پنجشنبه در گزارشی ضمن اشاره به توئیت سفارت چین در فرانسه، نوشت: ایالات متحده آمریکا دو ماه پیش از شیوع کرونا در ووهان چین، در یک رزمایش شبیه‌سازی به نام «اونت201»، شیوع یک ویروس کشنده در سراسر دنیا را تمرین کرده است.

تارنمای رادیو تلویزیون بلجیم(RTBF) افزود: صفحه توئیتر سفارت چین در پاریس روز دوشنبه اطلاعاتی را منتشر کرده است که بر طبق آن ایالات متحده آمریکا در 18 اکتبر 2019میلادی (26 مهر1398) یعنی دو ماه پیش از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، یک رزمایش شبیه سازی به نام EVENT 201 انجام داده است که سناریوی اصلی آن شیوع یک ویروس کشنده با نام CAPS در سراسر دنیا بوده است.

بر طبق این طرح شبیه سازی شده آمریکایی، این ویروس مرگبار فرضی در یک دوره 18 ماهه منجر به مرگ 65 میلیون انسان خواهد شد و 570 میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب وارد خواهد کرد. بر طبق نتایج این شبیه سازی قطع جریان شیوع این ویروس تنها پس از کشف یک واکسن موثر و یا با ایمنی گرفتن طبیعی افراد پس از در معرض قرار گرفتن 80 تا 90 درصد جمعیت جهان اتفاق می افتد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 قوس) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 جدی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی کرده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به 478 هزار و 331 نفر رسیده که 21 هزار و 524 تن فوت شده و 114 هزار و 833 نفر نیز بهبود یافته اند.

  پربازدید ترین