• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان فهرست هیات خود برای رهایی زندانیان این گروه را منتشر کرد

طالبان فهرست هیات خود برای رهایی زندانیان این گروه را منتشر کرد

گروه طالبان فهرستی از افرادی را منتشر کرده که قرار است در چارچوب یک هیات برای رهایی زندانیان این گروه وارد کابل شوند.

بر بنیاد این فهرست که امروز از سوی طالبان منتشر شده، 15 عضو این گروه از روند رهایی زندانیان طالبان در کابل نظارت می‌کنند.

مولوی ضیا‌الدین واقف، عبدالحمید آخندزاده، حافظ عبدالقدیر، مولوی عبدالظاهر نعمان، مولوی عبدالفتاح، ملا محمد ابراهیم مهاجر، مولوی عبدالهادی مالی آخندزاده، قاری عبدالله، ملا عطامحمد محمد، مولوی صدیق‌الله خبیب، ملا عبدالله آخندزاده، حافظ ذاکرالله، مولوی خان محمد نصرت، ذبیح‌الله و محمد نسیم اعضای هیات طالبان هستند.

قرار است این هیات طالبان با هیات دولت افغانستان در مورد رهایی زندانیان این گروه مذاکره و از روند رهایی آنان، نظارت کند.

گفته شده که این هیات از ولایت قندهار به همکاری صلیب سرخ جهانی وارد کابل می‌شود.

این در حالی است که طالبان اعلام کرده که تیمی که از سوی دولت افغانستان برای مذاکره تعیین شده، خلاف مواد موافقتنامه امضا شده بین طالبان و امریکا است. به نظر می‌رسد که طالبان با این واکنش، هیات مذاکره‌کننده حکومت را نخواهند پذیرفت.

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای نوشته است که این گروه بارها برای مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی‌شان را نشان داده، اما در مورد تیم اعلام شده از سوی حکومت ملاحظاتی را در نظر دارند.
 
در بیانیه طالبان آمده که "موقف این گروه، از ابتدا این بوده که در مذاکرات بین‌الافغانی، حکومت منحیث یک جهت اشتراک می‌تواند، تیم اعلام شده، از سوی اداره کابل خلاف موقف اصولی ما و خلاف توافقنامه با امریکایی‌ها است".
 
در این بیانیه گفته شده "برای این‌که به صلح دایمی و واقعی برسیم، این هیات باید به توافق تمام جهت‌ها تشکیل شود، تا از تمام جهت‌ها نمایندگی بتواند. اما اکنون دیده می‌شود که دیگر جهت‌ها از هیات اعلام شده، رضایت ندارند.»
 
این در حالیست که دو روز قبل اعضای 21 نفری هیات گفتگوکننده حکومت افغانستان که در راس آن معصوم استانکزی قرار دارد، از سوی وزارت دولت در امور صلح مشخص شد.
 
جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروز گفت که دولت افغانستان با حسن نیت متعهد است تا امنیت و مسائل لوژیستیکی، تیمی را که به نمایندگی از طالبان به افغانستان می‌آید، تأمین کند.

  پربازدید ترین