• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ساخت دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه

ساخت دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه

آژانس بیولوژیک فدرال روسیه از ساخت دارویی برای درمان بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی آژانس بیولوژیک فدرال روسیه می گوید: برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارویی جدید ساخته است.
در این گزارش آمده است؛  مرکز تحقیق و تولید فارم زشیتا Pharmzashchita با در نظر گرفتن تجربه پزشکان چینایی و فرانسوی یک رژیم درمانی تهیه کرده است و برای وزارت بهداشت روسیه برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا ارائه کرده است.
ورونیکا سکورتسوا رئیس این سازمان گفت: این دارو با انتخاب بالا اثر سیتوپاتی کروناویروس کشت سلولی این ویروس را مسدود کرده و از گسترش آن جلوگیری می کند و اثر سرکوب کننده سیستم ایمنی مفلوکین از فعال شدن پاسخ التهابی ناشی از ویروس جلوگیری می کند و اضافه کردن آنتی بیوتیک های ماکرولید و پنی سیلین های مصنوعی نه تنها مانع از ایجاد یک سندرم باکتریایی ویروسی ثانویه می شود بلکه باعث افزایش غلظت می شود و یک عامل ضد ویروسی در پلاسمای خون و شش ها به وجود می آید.
وی تاکید کرد، که این نوع درمان مؤثر را برای بیماران مبتلا به COVID-19 با شدت متفاوت ارائه می دهد.
او در جریان کنفرانس خبری گفت: علاوه بر این، بر اساس مرفوکین، یک طرح مؤثر و ایمن برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس در دست تهیه است و این نوآوری در دستورالعمل های وزارت بهداشت روسیه گنجانده می شود.

این در حالی ست که  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید: ممکن است پیروزی در برابر عفونت کروناویروس (کواید-19) در این کشور کمتر از سه ماه طول بکشد.
رئیس جمهور روسیه، گفت: "ما مطمئناً از این وضعیت بیرون خواهیم آمد و امیدوارم که حتی زودتر از آن چیزی که پیش بینی شده است پیروز شویم."

گفتنیست که  آقای پوتین در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه گفت: «اکنون جلوگیری از تهدید شیوع سریع این بیماری (کرونا ویروس) فوق العاده مهم است. من هفتۀ آیند( شنبه 28 مارچ تا یکشنبه 5 اپریل) را تعطیل با حفظ دستمزدها اعلام می کنم».

سازمان جهانی صحت در 11 مارچ اعلام کرد که کرونا ویروس به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین اطلاعات از این سازمان، بیش از 664 هزار نفر در حال حاضر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و بیش از30 هزار نفر در اثر ابتلا به  این ویروس کرونا جان باخته اند.

  پربازدید ترین