• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرونا در جهان | تلفات ایتالیا از 10 هزار نفر بیشتر شد

کرونا در جهان | تلفات ایتالیا از 10 هزار نفر بیشتر شد

▲ مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد امکان دارد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به میلیون‌ها نفر برسند و مرگ ناشی از این ویروس نیز به 200 هزار نفر افزایش یابد.
▼ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تعلل دولت ترامپ در مقابله با کرونا را عامل مرگ شهروندان دانست و گفت باید پس از اتمام بحران، عملکرد دولت در این زمینه مورد تحقیق قرار گیرد.
▲ «سامی ابوشحاده» عضو عرب کنست هشدار داد اوضاع کنونی در کرانه باختری مشابه دو هفته پیش اسرائیل و پنج هفته پیش ایتالیاست.
▼ مقامات ایتالیا اعلام کردند طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 756 نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان در این کشور به 10779 نفر برسد.
▲ شهردار مسکو با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهر قانون خودقرنطینگی را که از فردا اجرایی می‌شود در این شهر ابلاغ کرد.
▼ وزارت بهداشت ترکیه گفت تا بامداد دوشنبه 1815 مورد جدید ابتلا و 23 فوتی بر اثر کرونا ثبت کردند.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان این ویروس در ترکیه به 9217 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 131 نفر افزایش یافت.
▲ روزنامه واشنگتن‌پست نوشت تحریم‌های آمریکا در مسیر تلاش‌های ایران برای واردات دارو و سایر ملزومات دارویی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مشکل ایجاد می‌کند.
▼ تحلیلگر روزنامه گاردین به طعنه می‌نویسد آمریکای ترامپ با ثبت بیشترین آمار ابتلا به کرونا نشان داده که ترامپ آمریکا را دوباره چنان بزرگ ساخته (شعار انتخاباتی ترامپ) که کسی تصورش را هم نمی‌کرد!
▲ روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز نوشت مقامات آمریکایی با روش‌های شبیه به تعقیب اطلاعاتی در حال تحلیل داده‌های مربوط به جابجایی میلیون‌ها آمریکایی‌ هستند.
▼ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت اوج کرونا طی دو هفته دیگر در این کشور رخ می‌دهد.
▲ «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز هشدار داد احتمالا بین 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.
▼ دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که «ریوکا پالوچ» دستیار نتانیاهو در امور یهودیان حریدی به ویروس کووید19 مبتلا شده است.
▲ کمیسیون بهداشت ملی چین از ثبت 31 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و 4 فوتی بر اثر آن خبر داد.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 81470 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3304 نفر رسید.
▼ کوریای جنوبی نیز 78 مبتلای جدید و 6 فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در کوریای جنوبی به 9661 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 158 نفر رسید.
▲ وزیر خارجه ایران با ناکام توصیف کردن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت سوءاستفاده از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است.
▼ «توماس شفر» معاون وزیر دارایی آلمان در ایالت «هسن»، به‌دلیل نگرانی از اوضاع ناشی از شیوع کرونا در این کشور خودکشی کرد.
▲ تظاهرات ویژه روز زمین در فلسطین اشغالی با توجه به شیوع کرونا انجام نخواهد شد و به جای آن تظاهرات در فضای مجازی به همراه حضور در پشت‌بام‌ها و امثال آن صورت خواهد گرفت.
▼ روزنامه «جروزالم‌پست» در مطلبی نوشت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از کشورهایی که رابطه رسمی دیپلماتیک با این رژیم ندارند ماسک، دستگاه تنفس مصنوعی و کیت تشخیص ویروس کرونا خریداری کرده است.
▲ وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز از ثبت 482 مبتلای جدید و 3 مورد فوتی خبر داد.
تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی 4347 مورد و شمار تلفات آن نیز 15 نفر گزارش شده است.
▼ بر اساس آمار وسایت «ورلداُمتر» هم‌اکنون 723869 در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان 34 هزار نفر جان خود را از دست داده و 151833 نفر نیز بهبود یافته‌اند

  پربازدید ترین