• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افغانستان برای ورود به مذاکرات بین الافغانی به دولت فراگیر نیاز دارد

 افغانستان برای ورود به مذاکرات بین الافغانی به دولت فراگیر نیاز دارد

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که برای ورود به مذاکرات بین‌الافغانی مردم افغانستان به یک دولت فراگیر نیاز دارند.

 پس از وزارت خارجه آمریکا، «کلی نایت کرافت» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل نیز از هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان اعلام حمایت کرد.

وی گفت که هیئت مذاکره کننده افغانستان فراگیر است و البته برای ورود به مذاکرات بین‌الافغانی مردم افغانستان نیز به یک دولت فراگیر نیاز دارند.

کرافت اظهارداشت که این دولت فراگیر در افغانستان می‌تواند امنیت را تامین کند و در روند صلح شرکت کند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد که رهبران افغانستان تاکنون نتوانسته‌اند چنین دولت فراگیری را تشکل دهند و باید این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به قطع کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان نیز گفت که رهبران افغانستان باید برای تشکیل دولت فراگیر تصمیم بگیرند، دولت ترامپ از این تلاش‌ها حمایت می‌کند و آماد تجدید نظر درباره قطع کمکها به افغانستان است.

با وجود تلاش‌های داخلی و خارجی، اشرف غنی و عبدالله تا کنون به یک توافق سیاسی دست نیافته‌اند. چندی قبل وزیر خارجه آمریکا نیز برای میانجی‌گری دو طرف به کابل آمده بود، اما تلاش‌های او نیز  بی‌نتیجه ماند و سبب شد تا امریکا کمک یک میلیارد دلاری به افغانستان را متوقف کند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل همچنین گفته است که افزایش حملات طالبان با تعهدات این گروه برای دستیابی به صلح در تضاد است و این گروه خشونت‌ها را باید کاهش دهد.

  پربازدید ترین