• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هرات به سمت فاجعه ی بسیار خطرناک در حرکت است

هرات به سمت فاجعه ی بسیار خطرناک در حرکت است

مجمع مردمی مبارزه با بحران کرونا در هرات هشدار می‌دهد که تداوم بی‌پروایی در راستای مقابله با ویروس کرونا، این ولایت را به بحران می‌کشاند.

عبدالقدیر صالحی، هماهنگ کننده‌ی مجمع مردمی مبارزه با بحران کرونا در هرات که امروز (چهارشنبه، 13 حمل) در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد،‌ گفت: «هرات به سمت فاجعه‌ی بسیار خطرناک در حال حرکت است و باید جلو این فاجعه گرفته شود.»

به گفته‌ی آقای صالحی، روند مبارزه با شیوع ویروس کرونا دچار بحران مدیریتی شده است.

او با انتقاد از کندی روند طی مراحل تدارکاتی 400 میلیون بودجه برای مقابله با ویروس کرونا گفت که باید این روند تسریع شود و دولت مرکزی برای جلوگیری از بحرانی‌شدن وضعیت، مسئولیت‌های بیشتری به حکومت محلی هرات بدهد.

هماهنگ‌کننده‌ی مجمع مردمی مبارزه با بحران کرونا در هرات تأکید کرد که این مجمع چگونگی مصرف 400 میلیون افغانی بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا را نظارت می‌کند.

همچنان فیصل کریمی، از اعضای مجمع مردمی مبارزه با بحران کرونا در هرات در این نشست خبری گفت که باید در راستای ایجاد مصئونیت برای کارمندان صحی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، توجه جدی شود.

او افزود که امکانات صحی برای مقابله با ویروس کرونا باید در این ولایت افزایش یابد.

آقای کریمی گفت: «دستگاه تنفسی برای درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا بسیار اندک است و باید این دستگاه‌ها افزایش یابد. بی‌توجهی به بحران کرونا، برای ما اصلاً پذیرفتنی نیست. اگر بحران کرونا مدیریت نشود، بحران انسانی، فاجعه‌ی اقتصادی و در نهایت فاجعه‌ی امنیتی در هرات رخ خواهد داد.»

از سویی هم، مجمع مردمی مبارزه با بحران کرونا در هرات از حکومت می‌خواهد که پول صرفیه‌ی برق و آب را در زمان بحران کرونا را از مردم نگیرد و یا هم این پول را کاهش دهد.

هرات زیر تهدید جدی ویروس کرونا قرار دارد. تا دیروز (سه‌شنبه، 12 حمل) به تعداد 143 مورد مثبت ویروس کرونا در این ولایت به ثبت رسیده است.

از روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری به این طرف، قیود روزگردی شدید به‌دلیل شیوع این ویروس در هرات اتخاذ شده است. هم اکنون تمامی دکان‌ها در سطح شهر مسدود می‌باشد.

  پربازدید ترین