• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرونا در جهان| تلفات آمریکا از 5 هزار نفر گذشت

کرونا در جهان| تلفات آمریکا از 5 هزار نفر گذشت

▲ نتایج پیمایش مشترک نشریه پالتیکو و مؤسسه نظرسنجی مورنینگ نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا افزایش یافته است.
▼ «ند لامونت» فرماندار ایالت کنتیکت می‌گوید  انبار استراتژیک این کشور از تجهیزات پزشکی خالی شده و این ایالت برای تامین نیازهای پزشکی و درمانی باید به خود اتکا کند.
▲ «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه روزهای سختی در انتظار مردم این کشور گفت : «در حال حاضر سناریویی که در انتظار آمریکاست بسیار شبیه به ایتالیا است».
▼ رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دست کم 1400 افسر پلیس ایالت نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
▲ بر اساس آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، شمار مبتلایان این بیماری در آمریکا به 215344 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 5112 نفر افزایش پیدا کرده است.
▼ «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان از تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌های ویژه در این کشور که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شده خبر داد.
▲ «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با اشاره به مرگ 563 انگلیسی طی یک روز ساعت اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت مرگ این تعداد انگلیسی همه را غمگین کرده است.
▼ «یاکوف لیتزمن» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی و همسر او به ویروس کرونا مبتلا و قرنطینه شدند.
▲ «یوسی کوهن» رئیس موساد نیز به دلیل دیدار با لیتزمن، در قرنطینه خانگی قرار گرفت.
▼ وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز از ثبت 620 مورد ابتلای جدید و 5 فوتی بر اثر کرونا خبر داد.
شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به 6211 نفر  و تعداد تلفات آن نیز به 31 نفر افزایش یافت.
▲ رئیس جمهور فیلیپین در نطق تلویزیونی عجیبی به پلیس و ارتش اجازه داد افرادی را که در مقابل اجرای قوانین قرنطینه مقاومت نشان می‌دهند با شلیک گلوله از پای در آوردند.
▼ «برنادیتا کاتالا»  سفیر فیلیپین در لبنان  پس از ابتلا به بیماری کرونا در سن 62 سالگی درگذشت.
▲ مقامات فرانسوی می‌گویند تاجران آمریکایی در فرودگاه‌های چین برای خرید محموله ماسک‌های سفارشی کشورهای اروپایی از چین تا چند برابر قیمت پیشنهاد می‌دهند.
▼ المیادین نیز گزارش داد تاجران آمریکایی در فرودگاه شانگهای پول‌های هنگفتی با خود دارند تا محموله ماسک‌های سفارشی از سوی کشورهای اروپایی را قاپ بزنند.
▲ پایگاه خبری بلومبرگ نیز نوشت بیمارستان‌های آمریکا کارمندان بخش درمانی را تهدید می‌کنند در صورتی که شرایط کاری خود در دوره شیوع همه گیری ویروس کرونا را اعلام کنند اخراج خواهند شد و در چند مورد نیز این اتفاق افتاده است.
▼ روسیه با ثبت 711 مورد جدید ابتلا به این بیماری، از افزایش تعداد کل مبتلایان به 3548 نفر خبر داد.
▲ در مراکش، با ثبت 22 مبتلای جدید، شمار کل افراد آلوده به کرونا به 676 نفر رسید.
▼ بر اساس آمار سایت «ورلداُمتر»، در کل جهان تا کنون 937941 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 47273 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

  پربازدید ترین