• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: زندانیان ما پس از آزادی به میدان جنگ باز نمی گردند

 طالبان: زندانیان ما پس از آزادی به میدان جنگ باز نمی گردند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تاکید کرد که زندانیان این گروه پس از آزادی به میدان‌های جنگ باز نخواهند گشت.

 پس از تاکیدهای مکرر شورای امنیت ملی مبنی بر ارائه ضمانت از سوی طالبان برای عدم بازگشت زندانیان آزاد شده این گروه به میدان‌های جنگ، سخنگوی طالبان گفت که زندانیان آن‌ها پس از آزادی به میدان‌های جنگ بازنمی‌گردند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به «رادیو آزادی» گفت: «زندانیان ما به خانه‌های خود بازخواهند گشت و ضرورت نیست به جنگ بازگردند».

وی با اشاره به توافق صلح آمریکا و طالبان که 10 اسفند به امضا رسید نیز اظهار داشت: در توافقنامه با آمریکا ما قبلاً این تضمین را داده بودیم که زندانیان ما پس از آزادی به جنگ بازنمی‌گردند.

پیش از این «جاوید فیصل» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی کشور گفته بود که براساس فرمان «اشرف غنی» از 12 حمل روند آزادی تدریجی و مشروط زندانیان طالبان آغاز می‌شود اما تاکنون این روند شروع نشده است.

در حالی که طالبان بر آزادی تمام 5 هزار زندانی این گروه تاکید دارد، فیصل گفته بود که غنی در فرمانی با آزادی 100 نفر از زندانیان طالبان با در نظر گرفتن سن، وضعیت سلامت و آسیب‌پذیری آن‌ها موافقت کرده است.

وی تاکید کرد که این زندانیان پس از گرفتن ضمانت از آن‌ها و گروه طالبان مبنی بر عدم بازگشت‌شان به میدان‌ جنگ آزاد خواهند شد.

گفتنی است که یک هیئت از طالبان برای گفت‌وگو درباره زندانیان این گروه روز سه‌شنبه به کابل آمد و از همان روز نیز گفت‌وگوهای بین مقامات افغانستان و هیئت طالبان آغاز شد.

  پربازدید ترین