• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خیانت آمریکا به همپیمانانش در روزهای سختِ مبارزه با کرونا

خیانت آمریکا به همپیمانانش در روزهای سختِ مبارزه با کرونا

مقامات چند کشور مختلف می‌گویند، آمریکایی‌ها اقلام محافظتی صحی که سفارش داده‌اند را پیش از ارسال با چند برابر قیمت خریداری می‌کنند.

متحدان آمریکا در قاره‌های مختلف از تاکتیک‌های «غرب وحشی» این کشور در تصاحب محموله‌های اقلام طبی که پیش‌تر قرارداد آن‌ها با کشورهای دیگر بسته شده‌اند، گلایه کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات آلمان و فرانسه می‌گویند آمریکا با پرداخت مبالغی بالاتر از قیمت بازار به شرکت‌های چینی تولید کننده اقلام طبی، حتی محموله‌هایی که قرارداد آن‌ها نیز با کشور دیگری بسته شده است تصاحب می‌کند. ادعایی که وزیر صحت برازیل نیز آن را تأیید کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت آلمان در این باره گفت: «بحث پول مطرح نیست. آن‌ها حاضرند هر بهایی بپردازند چون آن‌ها درمانده شده‌اند».

«اندریاس گیسل» سناتور امور داخلی برلین گفت محموله‌ای شامل 200 هزار ماسک که قرار بود از یکی از کارخانه‌های شرکت 3M در چین به آلمان ارسال شود در بانکوک «مصادره شده است» او این این اقدام را «دزدی دریایی به سبک مدرن» نامید.

گیسل با محکوم کردن این اقدام آمریکا، خطاب به واشنگتن گفت: «حتی در برهه بحران جهانی نباید از روش‌های غرب وحشی استفاده کنید».

  پربازدید ترین