• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

والی جدید هرات معرفی شد

والی جدید هرات معرفی شد

سید عبدالوحید قتالی توسط سرور دانش؛ معاون دوم اشرف غنی به عنوان والی جدید هرات معرفی شد.

سرور دانش که در رأس یک هیأت عالی رتبه دولتی به ولایت هرات سفرکرده و عبدالوحید قتالی را به عنوان والی جدید این ولایت معرفی کرد.

آقای قتالی، پیش از این به عنوان رئیس شورای ولایتی هرات، شاروال هرات، رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری و معاون سیاسی و مردمی دفتر شورای امنیت ملی انجام وظیفه کرده است.

قرار است سرور دانش در جریان سفرش به ولایت هرات، روند اجراآت اداره محلی هرات و برنامه های حکومت افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا در ولایت هرات را نیز مورد بررسی قرار دهد.

همچنان وی و هیأت همراه وی از شفاخانه تازه تأسیسی که برای تداوی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در هرات اعمار شده است نیز، باز می کند.

پیش از عبدالقیوم رحیمی بیش از یک سال به عنوان والی هرات ایفای وظیفه می نمود.

در حالی که پیش از این اشرف غنی حنیف اتمر را به عنوان نامزد وزیر و سرپرست وزارت خارجه تعین کرده است ، شماری از رهبران سیاسی کشور در یک خبرنامه‌ی مشترک دربارۀ اوضاع جاری کشور می‌گویند: "با توجه به حالات جاری در کشور، مساعی همه جانبه در راستای رسیدن به تفاهم و همکاری به خوبی جریان دارد.

در این خبرنامه که به امضای عبدالرب رسول سیاف، محمدیونس قانونی، محمدکریم خلیلی و حامد کرزی،رسیده، پیشنهاد شده است،  محمداشرف غنی از تعیینات مقام‌های حکومتی برای یک زمان مقتضی صرف‌ نظر نموده و  دکتور داکتر عبدالله عبدالله هم میعاد در نظر گرفته شده برای رسیدن به تفاهم را تمدید نمایند.

  پربازدید ترین