• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی وزارت صحت عامه: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در غرب کابل است

سخنگوی وزارت صحت عامه: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در غرب کابل است

افزایش ویروس کرونا پایتخت نشینان را نگران ساخته است. پس از ولایت هرات، کابل بیشترین مبتلایان به این ویروس را دارد.

"وحید الله مایار" سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که بیشترین مبتلایان به این ویروس در غرب کابل تثبیت شده است.

مایار از شهروندان غرب کابل می خواهد که اگر احساس می کنند که به کرونا مصاب هستند بعد از آزمایش در خانه بنشینند و در صورت بروز اعارض و علایم حاد به شفاخانه افغان جاپان مراجعه کنند، تا تحت مراقبت قرار بگیرند.

به نظر می رسد که قیود روز گردی نیز درغرب کابل سخت گیرانه تر از هر نقطه دیگر اجرا می شود و گفته می شود که امروز  سه شنبه 19 حمل جلو تردد موترها از مسیر دشت برچی نیز گرفته شده است.

توحید شکوه مند معاون سخنگوی وزارت صحت عامه، دلیل افزایش ویروس کرونا در غرب کابل را مهاجرینی میداند که به تازگی از کشور ایران برگشته اند.

او هر چند از وضع قیودات جدید در غرب کابل چیزی نگفت و طبق معمول یکبار دیگر به توصیه های طبی از سوی وزارت صحت عامه تاکید کرد، اما اگر واقعات مثبت در غرب کابل همچنان رو به افزایش باشد ممکن است قیودات نیز بیشتر شود.

شکوه مند همچنان اظهار داشت که تا هنوز اوضاع از کنترل خارج نشده است و در صورت همکاری مردم و رعایت امور بهداشتی و قرنطین، می شود زنجیره گردش این ویروس را قطع کرد.

قابل ذکر است که پس از مبتلا شدن 61 تن در کابل و جان باختن دو تن به شمول یک پزشک، اکنون نگرانی ها در پایتخت از شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است.

  پربازدید ترین