• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مرکز تشخیص ویروس کرونا ولایت هرات تعطیل شد

مرکز تشخیص ویروس کرونا ولایت هرات تعطیل شد

مسوولان صحی هرات میگویند که به دلیل نبود ابزار آزمایش ویروس کرونا، آزمایشگاه این ولایت  سر از شب چهارشنبه تا رسیدن این لوازم، تعطیل میباشد.

مسوولان صحی در هرات با تایید نبود ابزار تست میگویند که مواد آزمایشگاهی مورد نیاز را به کمیته موظف اکمالات وزارت صحت عامه اطلاع داده‌اند.

آزمایشگاه هرات در حالی با نبود مواد و ابزار آزمایش کووید 19 روبه‌رو شده که در حال حاضر شمار زیادی از افراد مشکوک به این ویروس در این ولایت انتظار نتیجۀ آزمایش‌شان را می‌کشند. شماری از این افراد می‌گویند که از پنج روز به این‌سو نتیجۀ آزمایش‌شان مشخص نشده است.

در این حال آگاهان صحی هشدار می‌دهند که اگر ابزارهای آزمایش کووید 19 به زودی به آزمایشگاه هرات فرستاده نشود، افراد مشکوک به ویروس کرونا این ویروس را در جامعه بیشتر منتشر می‌کنند که فاجعۀ انسانی رخ خواهد داد.سخنگوی وزارت صحت عامه روز گذشته (سه‌شنبه) گفت، مواد آزمایشگاهی برای رفع مشکل آزمایشگاه به هرات فرستاده می‌شوند.

وی افزود: مشکل از اداره محلی بوده و پیش از تمام شدن مواد آزمایشگاهی آنرا به مرکز اطلاع می‌دادند.

تاکنون شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور به 423 تن رسیده است. بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه تاکنون 14 تن در نتیجۀ این بیماری در کشور جان باخته‌اند و 20 بیمار دیگر بهبود یافته‌اند.

  پربازدید ترین