• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پایان ویروس کرونا با یک روش ساده

پایان ویروس کرونا با یک روش ساده

دانشمندان آلمانی پس از یک رشته تحقیقات اعلام کرده‌اند که ویروس کرونا نه فقط مانند ویروس سارس 2002 در ریه ها تکثیر می شود، بلکه به طور گسترده ای ظرف یک هفته اول آلودگی فرد در گلوی او تکثیر می شود. این دانشمندان به صدراعظم و وزیر بهداشت آلمان پیشنهاد کردند تا از مردم بخواهند که یک کار ساده را که انجام غرغره با آب نیمه داغ و نمک است هر روز چند بار انجام دهند.

آنها از مدتها پیش تاکید بر ضرورت انجام این کار داشتند و اکنون با توجه به اعلام نتیجه آزمایشاتی که توسط بیولوژیست های آلمانی در ارتباط با تکثیر ویروس کرونا در گلو انجام شده است، بار دیگر بر ضرورت انجام غرغره با آب نیمه داغ و نمک تاکید کرده است.
تاکید آنها به وزارت بهداشت آلمان این است اگر همه مردم این کار را انجام دهند ظرف یک هفته این ویروس به طور کامل در سراسر آلمان از بین می رود.

نتیجه آزمایشات نشان داده با غرغره کردن با آب و نمک دایما گلوی خود را به یک محیط کاملا قلیایی تبدیل می کنیم و چنین محیطی بدترین محیط برای کرونا ویروس است ، زیرا با آب و نمک، پی اچ دهان و گلو تغییر می کند و تبدیل می شود به یک پی اچ قلیایی، و اگر ما با غرغره مکرر گلوی خود را هر روز چند بار قلیایی کنیم فرصتی به ویروس نمی دهیم که تکثیر شود.

بنا براین ضرورت دارد که همه، هر روز و به صورت یک عادت، روزی چند بار به خصوص صبح و شب و قبل از خروج احتمالی از خانه و بعد از بازگشت به خانه با آب و نمک غرغره کنیم تا در همان دوره اولیه اصلا به ویروس اجازه تکثیر ندهیم.

سید احمد وفا

  پربازدید ترین