• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست مدیر کل اتباع خراسان رضوی با رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل درباره کرونا و وضعیت معیشتی مهاجرین

نشست مدیر کل اتباع خراسان رضوی با رئیس  کمیساریای عالی سازمان ملل درباره کرونا و وضعیت معیشتی مهاجرین

به منظور بررسی راهکارهای همکاری های مشترک در شرایط پیش رو و همچنین اخذ گزارش عملکرد دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به ویژه اقدامات این دفتر در حمایت از اقشار آسیب پذیر و برنامه های حمایتی در خصوص مسائل معیشتی و درمانی پناهندگان؛ هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با عروج صیفی مسئول دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار نمود .

در این جلسه عروج صیفی مسئول دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این سازمان برای جذب کمک های بین المللی بویژه در زمینه های بهداشتی و درمانی برای پناهندگان از حمایتهای ج.ا.ایران از پناهندگان بویژه درمان رایگان مبتلایان به کرونا تقدیر و تشکر نمود.

هاشمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی هم با توجه به شرایط معیشتی پناهندگان بر لزوم برنامه ریزی برای حمایت بیشتر از مهاجرین و پناهندگان تاکید نموده و افزودند لازم است کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و سایر شرکای بین المللی آن در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)و آستان قدس رضوی؛ گستردگی حوزه نیازمندیها، خصوصا افزایش جمعیت نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا را از چالش های پیش رو ارزیابی نمودند.

موضوع درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به بیماری کرونا، لزوم حمایت جامعه جهانی از کشور افغانستان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و ایجاد سازوکارهای حمایتی برای اتباع خارجی مبتلا به این بیماری از دیگر مسائل مطرح شده توسط ایشان در جلسه بود.

  پربازدید ترین