• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات آلمانی ها و اتریشی ها علیه قرنطینه؛ 100 نفر دستگیر شدند + عکس

 تظاهرات آلمانی ها و اتریشی ها علیه قرنطینه؛ 100 نفر دستگیر شدند + عکس

 صدها نفر از معترضان به قوانین سرسختانه قرنطینه مربوط به کرونا با تجمع در مرکز 'برلین' و 'وین' خواستار لغو این محدودیت‌ها شدند و پلیس آلمان نیز بیش از یکصد نفر از معترضان را دستگیر کرد.

صدها نفر از مردم آلمان در اعتراض به تشدید قوانین مربوط به قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس در مرکز «برلین» تظاهرات کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ضدشورش آلمان که ماسک بر صورت‌های خود پوشانده بودند روز گذشته (شنبه) با دهها معترض این کشور که در مرکز برلین با تجمع خواستار لغو قوانین قرنطینه مربوط به کروناویروس شده بودند، درگیر شدند.

طبق این گزارش، معترضان فریاد می‌زدند: «من می‌خواهم به زندگی بازگردم» و پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که بر روی آنها شعارهایی همچون «از حقوق قانونی محافظت کنید» و «آزادی همه‌چیز نیست اما بدون آزادی، هیچ‌چیز امکانپذیر نیست» نوشته شده بود.

پلیس آلمان در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که بیش از یکصد نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از معترضان تلاش می‌کردند تا همچنان فاصله‌ اجتماعی را از یکدیگر رعایت کنند و بر روی زمین نشسته بودند و ماسک بر صورت‌های خود داشتند اما باقی معترضان در کنار یکدیگر و بدون رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی قرار گرفته بودند.

آلمان همچون چندین کشور دیگر در سراسر جهان، محدودیت‌های شدیدی را برای فعالیت‌های عمومی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا وضع کرده است و در 17 ماه مارس (27 حوت 98) اعلام قرنطینه کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، دادگاه قانون اساسی آلمان حکم کرد که در صورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، افراد اجازه برگزاری تظاهرات اعتراضی را دارند.

تظاهرات در مرکز برلین در حالی برگزار شده است که آلمان در رده پنجم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس را دارد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، تا روز گذشته (یکشنبه) دستکم دو میلیون و 921 هزار و 439 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 203 هزار و 289 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان با 156 هزار و 513 مورد ابتلا و پنج هزار و 877 مورد فوتی بعد از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 را در جهان به خود اختصاص داده است.

به دنبال کاهش آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در آلمان، دولت این کشور اجازه داده است تا فروشگاههای کوچک‌تر و همچنین نمایشگاههای فروش خودرو و دوچرخه و کتاب‌فروشی‌ها از روز دوشنبه هفته جاری، شروع به بازگشایی کنند اما قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی تا سوم ماه می (14 ثور) همچنان پابرجاست.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های غربی، تظاهرات مشابهی در پایتخت اتریش در اعتراض به محدودیت‌های قرنطینه مرتبط با شیوع کرونا برگزار شده است و آنطور که رسانه‌ها گزارش کردند حدود 200 نفر از معترضان به قوانین قرنطینه در «وین» تظاهرات برپا کردند و خواستار لغو این قوانین شدند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، تا روز گذشته (شنبه)، ابتلای دستکم 15 هزار و 148 نفر به کروناویروس در اتریش مورد تأیید قرار گرفته است و 536 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، جمعی حدود 200 نفر روز جمعه هفته گذشته با تجمع در پایتخت اتریش، خواستار لغو محدودیت‌هایی شدند که بیش از یک ماه است در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع شده است.

  پربازدید ترین