• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز به کار کسب و کار در قرقیزستان از یکم ماه می

آغاز به کار کسب و کار در قرقیزستان از یکم ماه می

ستاد جلوگیری از گسترش ویروس «کرونا» در قرقیزستان از آغاز به کار برخی از کسب و کارها در این کشور از اول ماه می سال جاری خبر داد.

ستاد جلوگیری از گسترش ویروس «کرونا» در قرقیزستان مجموعه تسهیلات قرنطینه عمومی و وضعیت فوق‌العاده را تصویب کرد.

بر اساس این پیام، ستاد رسمی مجموعه تسهیلات با توجه به شرایط بهداشتی فعلی مربوط به شیوع «کرونا» تصویب و معرفی کرده است.

قرار است از یکم ماه می فعالیت کارخانه‌های صنعتی انرژی، شیمیایی، نفتی، خودروسازی، شرکت‌های استخراج معادن، پارچه سازی، تولید لباس، ساخت و ساز، آبرسانی، برخی خدمات، حمل‌ونقلی، اینترنت- مغازه‌ها مجددا راه‌اندازی ‌شود.

از 11 می شرکت‌های وام‌گذاری، آژانس‌های مسکن، آژانس‌های گردشگری، مؤسسه‌های فعال در زمینه تعمیر لوازم خانگی و خودروها فعال ‌شوند.

مرحله آخر در تاریخ 21 می آغاز می‌شود و  تمام خدمات عمومی و مراکز تجاری به فعالیت باز می‌گردند اما وضعیت فوقالعاده برای جلوگیری از وقوع موج‌های جدید شیوع کرونا حفظ می‌شود.

دولت برای هر مرحله تسهیلات جریمه‌ها و محدودیت‌های مختلف را در نظر گرفت و ستاد جلوگیری از گسترش کرونا تأکید بر رعایت تمام قوانین بهداشتی می‌کند.

شایان ذکر است که روز گذشته «سارانبای جین بک اف» رئیس جمهور قرقیزستان با امضای حکمی وضعیت فوق العاده در این کشور را تا دهم ماه می تمدید کرد.

برگزاری تجمع‌های عمومی همچنان ممنوع است و نظارت نظامیان در شهرهای «بیشکک»، «اوش»، «جلال آباد» و یک منطقه استان «نارین» باقی می‌ماند.

طبق اطلاعات وزارت بهداشت قرقیزستان بزرگترین اوج کرونا در این کشور گذشت و حالا نهادهای دولت باید برای جلوگیری از وقوع اوج دوم تلاش کنند.

  پربازدید ترین