• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال موج دوم شیوع بیماری کرونا در چین

احتمال موج دوم شیوع بیماری کرونا در استان هیلونگ‌جیانگ، واقع در شمال شرقی چین به گوش می رسد و ابتلای برخی ساکنین این ولایت به کرونا مردم این منطقه بشدت نگران کرده است.

از ولایت هیلونگ‌جیانگ اخبار بدی می‌رسد. در این ولایت موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا مشاهده شده است. مسئولان چین درباره شیوع این بیماری تنفسی در ولایت یاد شده سکوت کرده‌اند. مردم نگران یک "هوبئی جدید" هستند.

اوضاع زندگی در چین عمدتا به حالت عادی بازگشته است. منحنی ثبت موارد جدید ابتلا به کووید-19 از اوایل ماه آوریل به این سو کمابیش حکایت از آن دارد که شیوع بیماری در چین مهار شده است. این اطلاعات از جمله از سوی دانشگاه جانز هاپکینز نیز تایید شده است.

آنچه باعث نگرانی مسئولان و مردم چین شده است، مشاهده موارد جدید ابتلا به بیماری تنفسی کرونای جدید در استان هیلونگ‌جیانگ، واقع در شمال شرقی چین است. مردم این منطقه نگران آن هستند که موج دوم شیوع بیماری کرونا در این منطقه پدید آید.

یکی از شهروندان این ولایت به خبرنگار دویچه وله گفته است که تردیدی نسبت به ایجاد یک "هوبئی جدید" ندارد. موج نخست شیوع بیماری کرونا در استان هوبئی و کلان‌شهر این ولایت، شهر ووهان، پدید آمده بود.

اخبار نگران‌کننده
از اواسط ماه آوریل به این سو، کمیسیون بهداشت و درمان ولایت هیلونگ‌جیانگ خبر از مشاهده موارد جدید ابتلا به این بیماری در چند شهر این ولایت داده بود. در حال حاضر، خبر از ثبت 553 مورد شیوع در این ولایت می‌رود. باید یادآور شد که 386 فرد مبتلا به این بیماری افرادی هستند که اخیرا از روسیه به کشور خود بازگشته‌اند.

اوضاع به‌ویژه در شهر مودان‌جیانگ وخیم گزارش شده است. پس از مشاهده موارد ابتلا به بیماری کرونای جدید در بیمارستانی در این شهر، ماموران کنترل مردم در مناطق مسکونی شهر یاد شده را آغاز کردند.

اکثر خیابان‌های شهرهای ولایت مودان‌جیانگ خالی شده است
در روز 26 آوریل حتی از ساکنان شهر مودان‌جیانگ درخواست شده بود خانه‌های خود را تنها در صورت لزوم ترک کنند. مسئولان شهر از ساکنان درخواست کرده‌اند که هر خانواده‌ای تنها یک نفر را که از سیستم ایمنی بهتری نسبت به سایر اعضای خانواده برخوردار است، مامور خرید مواد خوراکی بکنند.

احتمال قرنطینه مودان‌جیانگ
از روز 27 آوریل ماموران انتظامی نظارت بر تردد مردم در شهر مودان‌جیانگ را آغاز کرده‌اند. تجمع بیش از سه نفر ممنوع اعلام شده است. استفاده از اسکوترهای برقی در سطح شهر ممنوع شده و خودروهای شخصی تنها با داشتن مجوز حق تردد در خیابان‌ها را دارند.

راه‌های ارتباطی مودان‌جیانگ به سایر نقاط استان هیلونگ‌جیانگ مسدود شده است. اکثر مغازه‌ها تعطیل شده‌اند. تنها فروشگاه‌های کوچک مواد خوراکی اجازه کار دارند.

یکی از شهروندان دیگر شهر مودان‌جیانگ به خبرنگار دویچه وله گفته است که مردم در این شهر به آمار دولتی با دیده تردید می‌نگرند.

دامنه شیوع بیماری کرونا به شهر هاربین، مرکز ولایت یاد شده نیز رسیده است. در اطراف بیمارستان‌های این کلان‌شهر ده میلیون نفره در چین موارد جدید ابتلا به بیماری کرونای جدید ثبت شده است.

گفته می‌شود که یک بیمار 83 ساله در این شهر باعث ابتلای 78 نفر دیگر در بیمارستان شماره دو شهر هاربین شده است. پس از آن مسئولان بیمارستان یاد شده را تعطیل کردند.

  پربازدید ترین