• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرونا | شمار مبتلایان در اسپانیا به 245 هزار نفر رسید

کرونا | شمار مبتلایان در اسپانیا به 245 هزار نفر رسید

همزمان با نزدیک شدن تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا به 140 هزار نفر، تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری در اسپانیا از 245 هزار نفر عبور کرد.

شمار مبتلایان ویروس «کووید19» در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان همچنان رو به افزایش است.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 2588 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

این رقم نسبت به روزهای یک هفته قبل، که شمار ابتلای روزانه زیر دو هزار نفر بود، افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی «وُرلداُمتر»، همچنین از روز گذشته تا کنون 276 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 245567 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 25100 تن افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم 29817 نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به 1762  نفر افزایش پیدا کرده است.

 در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش 1533 نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به 165610 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز 201 آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به 6937 نفر افزایش پیدا کرد.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، 485 مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون 62 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که برای اولین بار در یک ماه اخیر است که تلفات روزانه در این کشور به زیر صد نفر رسیده است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به 49517 نفر و شمار قربانیان آن نیز به 7765   نفر افزایش یافت.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از سه میلیون و چهارصد هزار نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، حدود 1 میلیون و چهارصد هزار نفر است.

  پربازدید ترین