• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حادثه برای شهروندان افغانستانی در خاک افغانستان رخ داده است

حادثه برای شهروندان افغانستانی در خاک افغانستان رخ داده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: وقوع حادثه برای تعدادی از شهروندان افغانستان در خاک این کشور رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک ایران را رد کرده است.

سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، سید عباس موسوی در پی انتشار برخی  اخبار در رسانه‌های کشورمان در خصوص وقوع حادثه برای تعدادی از شهروندان کشور که با عبور از رودخانه مرزی قصد ورود غیر قانونی به خاک ایران را داشته‌اند، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان تصریح کرد: این حادثه در خاک افغانستان رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک این کشور را رد کرده است.

موسوی افزود: به جهت اهمیت موضوع و به منظور کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع این حادثه در خاک افغانستان، مراتب را در همکاری با مقامات افغانستان تحت بررسی قرار داده‌ است.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: هیأتی را برای بررسی ادعای رسانه‌های داخلی مبنی بر کشته شدن شماری از مهاجر غیر قانونی افغانستانی در امتداد رودخانه هریرود در خاک ایران انتخاب کرده است.

برخی رسانه‌ها ویدئویی را منتشر کرده‌اند که درآن شخصی مدعی شده افرادی به صورت غیر قانونی وارد خاک ایران شده و پس از بازداشت توسط نیروی مرزی ایران به رودخانه انداخته شدند.

  پربازدید ترین