• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترس شاهزاده خانم سعودی از آلوده شدن به کرونا در زندان

شاهزاده خانم سعودی پس از زندانی شدن بیم دارد که به کروناویروس مبتلا نشود.

به نقل از دیلی میل، نماینده خانواده سلطنتی عربستان سعودی گفته است که شاهزاده خانم باسمه بنت سعود از اینکه او به کروناویروس در زندان، جایی که وی در حال حاضر بدون اتهام در زندان به سر می‌برد مبتلا نشود، ابراز نگرانی کرد.

شاهزاده خانم 56 ساله در مارچ 2019 در حالی که سعی در رفتن به سوئیس برای معالجه داشت بازداشت شد. پس از آن هیچ اطلاعی از سرنوشت وی تا اپریل 2020 وجود نداشت، سپس با انتشار ویدئویی در توئیتر وی خواهان آزادی از زندان و عفو برای خود و دختر 28 ساله خود در ارتباط با ماه مبارک مسلمانان ماه رمضان شد. شاهزاده خانم بسمه بن سعود از عموی خود، پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شکایت کرد که پس از اولین حکم تجدید نظر، پرونده وی مورد بررسی قرار نگرفت.

منابع این نشریه ادعا می کنند که آنها نمی توانند با شاهزاده خانم یا دخترش در تماس باشند. دختر این شاهزاده به اقوام اطلاع داده است که نوع جدیدی از عفونت کورو ویروس در زندان آنها ثبت شده است، و مادرش می ترسد که آنها می توانند به کرونا آلوده شوند.

دولت درباره سرنوشت بسمه بن سعود و وضعیت سلامتی وی اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است که شاهزاده خانم باسمه بنت سعود، 115 مین و آخرین فرزند از خاندان پادشاه سعودی است. وی در انگلستان بزرگ شده است ، در لبنان فارغ التحصیل شد، از اصلاحات اجتماعی در عربستان سعودی دفاع کرد و از حقوق بشر در عربستان همواره شکایت داشت.

  پربازدید ترین