• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتهامات آمریکا علیه ایران، در مورد رفتار با مسافران افغانستانی یک طنز تلخ است

اتهامات آمریکا علیه ایران، در مورد رفتار با مسافران افغانستانی یک طنز تلخ است

وزارت امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه در پاسخ به ادعای اخیر ایالت متحده در مورد کشته شدن مسافران افغانستانی اعلام کرد: اتهامات رژیم آمریکا علیه ایران، یک طنز تلخ است.

وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به موضعگیری وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییتری نوشت: ایران روابط مستحکمی با افغانستان دارد و برای کمک به رهبران افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر پیشرو است.

براساس پیام توییتری وزارت امور خارجه ایران، اتفاقی که برای اتباع افغانستان در هرات افتاد، غم انگیز است و ارتباطی به ایران ندارد. ادعای رژیم آمریکا یک "طنز تلخ" است. رژیم آمریکا یک جنایتکار جنگ و حامی دولت تروریسم در سراسر این کشور است.

سفارت آمریکا در کابل روز سه شنبه در صفحه توییتری خود نوشت: ما با دولت افغانستان، جامعه مدنی و مردم در مورد گزارش های قتل و بدرفتاری با مهاجرین افغانستانی در امتداد مرز با ایران نگرانی های مشترک داریم.

سفارت آمریکا همچنین از تصمیم کابل برای راه اندازی تحقیقات در مورد ایران ابراز حمایت کرد.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر غرق شدن چندین مهاجر افغانستانی در مرز ایران محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: هیأتی را برای بررسی ادعای رسانه های داخلی مبنی بر فوت شدن شماری از مهاجر غیر قانونی شهروندان کشور در امتداد رودخانه هریرود در خاک ایران انتخاب کرده است.

ایران و افغانستان بیش از 800 کیلومتر مرز مشترک دارند که شماری از شهروندان کشور در سال‌های گذشته و اکنون بصورت قاچاق برای یافتن کار وارد خاک ایران می شوند که گاهی با برخورد سربازان ایرانی مواجه می شوند، زیرا قاچاقچیان مواد مخدر نیز از همین مناطق برای انتقال مواد مخدر استفاده می کنند و شناسایی آنها بسیار دشوار است.

  پربازدید ترین