• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرونا | چین و کوریای جنوبی روز بدون تلفات را پشت سر گذاشتند

کرونا | چین و کوریای جنوبی روز بدون تلفات را پشت سر گذاشتند

طبق اعلام رسمی در کشورهای چین، کوریای جنوبی و جاپان شمار مبتلایان روزانه ویروس کرونا، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.

آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس «کووید19» در کشورهای چین و کوریای جنوبی نشان می‌دهد شمار ابتلای روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط یک مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار اعلامی جدید، در همین بازه زمانی اما هیچ مورد فوتی در چین ثبت  نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 82886  نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم 4633 نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما 77993 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 260 مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کوریای جنوبی نیز - که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزء اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کوریای جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 12 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، کسی به تعداد قربانیان کرونا در کوریای جنوبی افزوده نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کوریای جنوبی به 10822 نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به 256 نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون 9484  مبتلا به کرونا در کوریای جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت جاپان نیز اعلام کرد که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای 15477 نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز 557 نفر است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و 917 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، 270 هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و 344 هزار نفر بهبود یافته‌اند.

  پربازدید ترین